Зростання впливу аромамаркетингу на продаж у ритейлі
Аромамаркетинг є потужним прийомом у ритейлі, оскільки змушує відвідувачів довше затриматися в магазині та ТРЦ, а також викликає уявну асоціацію певного бренду з приємним ароматом.
У зв’язку з пандемією велика кількість людей стикається з відчуттям неприємного запаху. Близько 67% споживачів акцентують на тому, що до поширення COVID-19 менш загострено відчували специфічні запахи, що відштовхують.
Дослідницька компанія IRI стверджує, що у 2021 році продаж свічок зріс на 30% порівняно з 2019 роком, а також спостерігається зростання продажів освіжувачів повітря на 10% за той же період.
В цілому, індустрія ароматів з 2014 року зросла з $300 до $800 млн. У цьому секторі домінують приватні компанії, серед яких Aroma360, ScentAir, Air-Scent Internation, тому точні показники можуть бути вищими.
Розповсюдження ароматів у магазині позитивно впливає на ритейл непомітно для відвідувачів, адже вони можуть навіть не помічати, що затримуються у магазині та купують більше. Згідно з дослідженням 2019 року, покупці в магазині з приємним ароматом витрачали в середньому на 3% більше, ніж ті, хто купував у магазинах без ароматизації.
«Взаємодіяти з нюхом, можливо, навіть важливіше, ніж із зором. Запахи говорять з вами на підсвідомому рівні, а коли ви не усвідомлюєте того, що відбувається, ви набагато сприйнятливіші, тому що вплив відбувається на чуттєвому рівні, а не вербальному», — зазначає експерт у галузі брендингу Мартін Ліндстром.
Одним із найяскравіших прикладів успішного аромамаркетингу в ритейлі є досвід компанії Abercrombie & Fitch. Ще далекого 2002 року бренд випустив чоловічий аромат Fierce, для просування якого співробітники поширювали аромат по магазину за допомогою пробників. Відвідувачі відчували тонкі нотки парфуму в повітрі, асоціювали його з місцем розташування магазину та самим брендом. Незабаром аромат став неймовірно популярним. З 2008 року Abercrombie & Fitch у співпраці з компанією Prolitec, яка займається встановленням та постачанням пристроїв для арома розпилення, почали розповсюджувати аромат-бестселер за допомогою спеціальних пристроїв на стелі.
Компанії з виробництва ароматів мають широкий асортимент базових запахів, які по-різному впливають на сприйняття людини. Наприклад, відомо, що аромат ванілі та грейпфрута піднімає настрій. Однак, створення індивідуального брендованого аромату стає найчастішим запитом до представників аромамаркетингу.
“У брендів є візуальна ідентичність, але крім цього у них повинен бути і фірмовий запах”, – каже Мартін Ліндстром.
Також експерт радить ароматизувати упаковку товарів для онлайн-замовлень. Таким чином, клієнт, який отримав онлайн-замовлення, відчує через запах ті приємні відчуття, які він відчував у магазині та неодмінно захоче повернутися. Подібний підхід показує шанобливе ставлення до цінного покупця.
Читайте також: Ритейл посів друге місце у рейтингу Brand Finance Global 500 з відміткою понад 1 трлн доларів