Зміна попиту та відмова від російських товарів: як працює мережа магазинів Антошка
Станом на 25 квітня працює понад 80% магазинів мережі Антошка по всій Україні: із 43 магазинів працює 36; із семи закритих магазинів три перебувають у Харкові та чотири у київському регіоні.
Зміна попиту, асортименту та постачальників
Основний клієнт магазинів Антошки – мами з дітьми. Територію України залишили понад 5 млн осіб: 50% із них діти та 44% жінки. Відповідно багато клієнтів мережі поїхали, що негативно позначається на трафіку магазинів (близько 50% падіння).
На початку березня спостерігалася зміна попиту у бік товарів категорій «Харчування» та «Гігієна». У квітні ситуація стабілізувалася у попиті за всіма товарними групами і співвідношення продажів усіх категорій поступово виходить на довоєнний рівень.
«На період воєнного часу з багатьма постачальниками ми змогли домовитись про особливі умови роботи. У той же час ми повністю припинили замовлення товарів виробництва Росії та РБ. Основні зміни в асортименті торкнулися товарів категорій «Харчування» та «Гігієна»: тут асортимент скоротився та змінився на 10-20%», — прокоментував директор з операцій та розвитку Антошка Іван Чівкін.
Основний склад компанії знаходиться в Одесі, що дозволило з меншими бар’єрами проводити логістичні операції під час активних бойових дій у районі Києва. Наявність філіального складу у Львові дозволило працювати з власним та імпортним постачанням. Нині ситуація майже стабілізувалася.
Про співробітників та роботу магазинів
Близько 10-15% працівників тимчасово залишили Україну. Десь така сама частина працівників була змушена виїхати з рідних міст.
«Ми не проводили скорочення штату магазинів та офісу. Намагаємось максимально підтримувати всіх співробітників у цей непростий час», – повідомляє Іван Чівкін.
У роботі магазинів мережі максимально використовуються рекомендації щодо дій під час повітряної тривоги та з урахуванням обмежень комендантської години. У містах із високою інтенсивністю бойових дій, як Харків, магазини не працюють. В інших містах директори самостійно ухвалюють рішення про закриття магазинів у разі різкого загострення ситуації.
Онлайн-магазин antoshka.ua не припиняв роботу на жодний день і зараз працює в стандартному режимі. Доступні всі функції замовлень, які перед війною.
Волонтерська діяльність
З перших днів війни Антошка активно надає підтримку міській владі та волонтерським організаціям у всіх містах присутності.
Багато співробітників компанії з 24 лютого були волонтерами у себе в містах та надавали максимальну підтримку на місцях переселенцям та українським захисникам. Педіатри, які працюють у магазинах, безкоштовно надають консультації батькам з України та інших країн Європи, куди вони були змушені поїхати. Також відновлено проведення безкоштовних курсів «Школи майбутніх мам».
«В Одесі, Львові та Полтаві для дітей переселенців ми організували безкоштовні стрижки, скоро зробимо це у Києві та Дніпрі. У магазинах Львова ми організували «Полиці добрих справ», де бажаючі можуть взяти для своєї дитини матеріали для творчості чи книги, а також можуть поповнити колекцію цієї полиці, використовуючи свої «запаси», — зазначив Іван Чівкін.
Читайте також: Скільки магазинів втратили провідні торговельні мережі України за часи війни?