Zara, Bershka, H&M: В Україні відновлять роботу відомі бренди
В Україні цього року можуть відновити роботу бренди, які припиняли діяльність через війну.
Про це в ефірі “Українського радіо” розповів голова Української ради торгових центрів (УРТЦ) Максим Гаврюшин.
«Крім McDonald’s в Україні вже відкрилося багато інших брендів, які, можливо, зробили це не так голосно. На початку липня відкрився Adidas, і це залишилося поза увагою ЗМІ. Це була знакова подія у тому числі і для McDonald’s. Також додам, що не так багато брендів ще не відновило своєї роботи: польські, турецькі бренди вже повернулися на ринок України. Фактично серед тих, хто ще не відновив свою роботу, є бренди компанії Inditex: Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti та H&M. Це останні великі компанії, які не працюють в Україні», – зазначив Гаврюшин.
Він додав, що основним критерієм, що гальмує повернення компаній на український ринок, є бюрократія: «Для цих компаній дуже важливим є фактор безпеки своїх співробітників. Я знаю, що українські офіси дуже наполегливо звертаються до головних офісів із проханнями розпочати роботу. Адже компанії протягом майже шести місяців не можуть заробляти, хоча, наскільки я знаю, зарплату працівникам виплачували. Тому потрібно відновлювати роботу та надавати можливість працювати людям. Я вважаю, що ще цього року, цього сезону на нас чекають цікаві відкриття і компанії, які ще не відкрилися, можуть цього року відновити свою роботу. Спочатку це стосуватиметься Києва та регіонів, де не ведуться активні бойові дії».
Водночас призупинення діяльності на ринку України іноземних компаній, зокрема, сприяє зміцненню українських. Це відбувалося ще у 2014-2015 роках, коли для українських компаній з’явилася можливість зайти на ринок – були досить сприятливі умови та цікаві місця для розміщення. Як тоді, так і зараз вони використовують цей момент для розвитку своїх мереж.
Також з початком роботи окремих брендів на території України відновлюється та відновлюватиметься у майбутньому торгівля онлайн. “У тих регіонах та обласних центрах, де немає можливості відкритися, де ведуться активні бойові дії, наприклад, у Дніпрі, Запоріжжі, Харкові, працюватиме e-commerce”, – запевнив голова Української ради торгових центрів.
До того ж, Максим Гаврюшин повідомив, що асортимент товарів не зміниться. Ті бренди, які відкриватимуться, залишать той самий асортимент товарів, як і в магазинах у Європі. Тобто це будуть нові колекції.
На даний час в Україні пошкоджено 27 торгових центрів і сума прямої шкоди становить близько 400 млн. доларів. Непрямі збитки становлять понад 1 млрд. доларів. Щодо українського рітейлу, 300 найбільших вітчизняних компаній, що мають близько 30 тисяч магазинів, втратили близько 3 млрд доларів.
Читайте також: Після війни затребуваним форматом будуть торгові центри площею до 12 тис. кв. м