Юлія Щаслива, ТРЦ Respublika Park: про ріст конверсії, орендарів, плани на осінь та інше
Генеральний директор столичного ТРЦ Respublika Park Юлія Щаслива, з нагоди 10-річного ювілею інвестора, компанії Trafin, розповіла про розвиток торговельного центру в умовах повномасштабної війни та плани на майбутнє.
Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з її інтерв’ю.
Робота під час війни
Юлія Щаслива нагадала, що торговельний центр встиг попрацювати трохи більше трьох місяців з моменту відкриття.
Через повномасштабне вторгнення робота ТРЦ була припинена, і відновити її вдалося лише після звільнення Київщини. Respublika Park знову відкрився вже 24 квітня 2022 року. СЕО торговельного центру зазначила, що деякі члени команди приєдналися до ЗСУ та ТРО і їхні робочі місця зберігаються.
Деякі наші орендарі не припиняли своєї роботи жодного дня. Це магазини Сільпо, MasterZoo та Табакерка, які продовжували безперервно обслуговувати клієнтів навіть у найважчі дні початку повномасштабної війни. Сільпо здійснював відвантаження для тероборони, там цілодобово працювали пекарні, оператор допомагав та допомагає нашим захисникам, - розповіла Юлія Щаслива.
Крім цього, деякі орендарі вирішили відкритися навіть раніше, ніж було ухвалено рішення про повне відновлення роботи торговельного центру. Це Фокстрот, Comfy, Eldorado, JYSK та інші.
Ми переглядали умови договорів оренди, і цей процес досі триває. Враховуються різні фактори, наприклад, група товарів, площа, розташування магазину в ТРЦ, щомісячні результати роботи та багато інших. Проте вже зараз більшу частину наших орендарів ми змогли повернути до стандартних договірних умов, оскільки їхні показники роботи давали таку можливість, - зазначила гендиректорка.
Зимові блекаути
Під час зимових періодів відключення електроенергії весь ТРЦ та орендарі переходили в режим енергозбереження.
Respublika Park вдалося швидко придбати генератори і змінити все освітлення на LED. Довелося зробити серйозні додаткові інвестиції.
Під час блекаутів у торговельному центрі відкрився великий Пункт незламності та коворкінг.
Як змінилася кількість торгових точок?
На момент початку повномасштабної війни ТРЦ мав 78% зайнятих площ за підписаними договорами оренди, наразі цей показник становить 85%.
У нас з'явилося багато цікавих операторів, причому як українських, так і міжнародних. Наприклад, відкрився другий в Україні магазин польського бренду Ochnik. Двома магазинами зайшла Ultra Group: з новим форматом Ultrashop, який демонструє відмінні показники, та з брендом Levi's. Також відзначу Emporio Armani Sport (EA7), Crocs, Itis Flowers Cafe, Bugatti, Cabanchi.com, Cher17 – список доволі великий, - перелічила Юлія Щаслива.
Зміна поведінки споживачів
Гендиректорка відзначила значне зростання конверсії. Відвідувачі тепер чітко знають, що хочуть придбати і успішно роблять закупи.
З початку осені минулого року спостерігалося зростання трафіку в ТРЦ, хоча показники ще були далекі від довоєнного рівня. А у травні 2023-го було зафіксовано рекордні показники трафіку та товарообігу.
Наразі кількість відвідувачів продовжує зростати, особливо під час проведення сезонних акцій та заходів, які залучають багатьох мешканців Києва та гостей з інших міст. Вся наша команда докладає зусиль, щоб якнайшвидше досягти планових показників.
До початку широкомасштабної війни трафік ТРЦ Respublika Park становив близько 50 тис. відвідувачів у будні, і близько 100 тис. у вихідні.
На момент поновлення роботи ця кількість була значно меншою, а зараз торговельному центру майже вдалося досягти довоєнного трафіку. Наразі трафік у звичайний день складає близько 40 тисяч гостей, у вихідний - 50-60 тис, під час масштабних івентів – понад 80 тис. відвідувачів, рекордним є показник у 97 тис. гостей.
Попит на розваги
За словами Щасливої, українцям зараз дуже потрібні позитивні емоції і перезавантаження. Тому парк розваг Neopolis відновив роботу ще у червні минулого року.
Спочатку відвідуваність була низькою, оскільки багато родин поїхало з міста, інші люди боялися. Але вже протягом 2022-го парк відвідало понад 9 мільйонів людей, а середній трафік у вихідні сягнув близько 55 тисяч відвідувачів.
Наразі найбільший попит мають сімейні абонементи, також українці активно дарують польоти в Аеротрубі на день народження і цікавляться новими враженнями.
Благодійні ініціативи
Спікерка розповіла, що ТРЦ і до війни мав спеціальні умови для соціально незахищених верств населення. Зараз благодійні ініціативи втілюються із подвоєною енергією, спільно з Національною гвардією України, Київським міським соціальним центром, Дитячим реабілітаційним центром психологічної реабілітації "Джерело" та благодійними фондами, що працюють з дітьми, які перебували під окупацією.
Майже всі активності ТРЦ спрямовані на підтримку ЗСУ чи інших благодійних ініціатив. Respublika також співпрацює з різними фандрейзинговими платформами.
Наприклад, із березня 2023 року ТРЦ разом з Національним банком проводить благодійну ініціативу: з кожної оплати за паркування Respublika Park перераховує 5 гривень на благодійний рахунок НБУ на підтримку Збройних Сил України.
Плани на літо та осінь
Наразі торговельний центр активно впроваджує сервіси, що планували запустити ще до повномасштабної війни.
Наприклад, у липні встановили зарядні станції для електромобілів на паркінгу ТРЦ. Також вдалося запустити спільний проєкт зі світовим брендом зарядних станцій Wallbox, а у застосунку ТРЦ додали можливість оплати за паркування та зарядку автомобілів.
Читайте також: Львівські ТРЦ King Cross Leopolis та ТРЦ Forum Lviv приєднались до флешмобу #ZARAповертайся
Зараз все дуже швидко змінюється, команда ТРЦ спрямовує свої зусилля на підготовку до "високого сезону" – наприкінці літа та на початку осені порадуємо новими дуже очікуваними для наших гостей відкриттями. Нашою метою є мінімізація вакантності завдяки залученню нових для українського ринку операторів, - резюмувала Юлія Щаслива.