Євген Іваниця, JYSK: як змінилася компанія за три роки повномасштабної війни

Хоча війна в Україні почалася ще в далекому 2014 році, саме повномасштабне вторгнення росії стало справжнім випробуванням для українських підприємців. Хтось втратив бізнес, а хтось витримав удар і не лише зміг відновитися, а й навіть розширив свої горизонти. 

Як три роки великої війни змінили компанію, які рішення виявились вдалими та як змінилися клієнти бізнесу розповів в інтерв’ю Delo.ua Country Director “JYSK Україна” Євген Іваниця.

Важливі управлінські рішення, ухвалені під час перших місяців повномасштабної війни

Коли розпочалася повномасштабна війна, ми закрили всі магазини, проте вже за кілька днів почали відкривати їх на запит працівників та попит покупців на товари першої необхідності, - зазначив Євген Іваниця.

Він додав, що в компанії намагалися переконати данський менеджмент, що відновлення роботи – це не про прибуток, а про підтримку людей. Виплатили двомісячний оклад усім співробітникам та сплатили наперед  податки, хоча й не розуміли, що буде далі.

Окремим викликом стало постачання товарів без гарантії розрахунку. 

Через валютні обмеження ми не могли офіційно оплачувати імпорт, але постачальники повірили в нас і відправляли товар без передоплати. Це було ризиковано, але спрацювало – українці купували необхідне, а JYSK залишався з людьми, - сказав Євген.

Чим відрізняється компанія напередодні вторгнення - від компанії зараз

У березні 2022 року JYSK закрив свої 13 магазинів у росії та назавжди покинув цю країну. В Україні ж на той момент працювало 85 торгових точок. Через бойові дії компанія втратила 10 магазинів. Деякі були знищені, інші пошкоджені чи розграбовані. З того моменту ми відкрили 25 нових локацій, оновили 17 за сучасною концепцією 3.0 та відбудували 6, які постраждали від війни, - зазначив Іваниця.

Компанія відновила усі торгові точки на підконтрольній Україні території, зокрема, в Києві, Харкові, Одесі, Бучі. Навіть зруйнований вщент магазин у Гостомелі відкрився наприкінці 2023 року. Однак у Херсоні, Новій Каховці та Мелітополі JYSK поки не може відновити свою діяльність.

Безпека команди для нас на першому місці. Ми змогли евакуювати всіх співробітників з окупованих територій. Але, на жаль, троє наших колег загинули під час бойових дій, - сказав Євген.

Сьогодні 68 працівників служать у ЗСУ, яким продовжується виплата зарплати. Також серед колег є ветерани, які повернулися з фронту.

Благодійність стала частиною нашої стратегії. Ми підтримуємо гуманітарне розмінування, психологічну реабілітацію, протезування та донорство крові, - додав він.

З 2022 року, окрім прямих донатів, було проведено понад 70 благодійних акцій у співпраці з 15 організаціями. 

Найбільші уроки компанії за останні три роки

Головний урок, який ми давно засвоїли, а війна це тільки підтвердила – завжди діяти відповідно до своїх цінностей. Для нас люди завжди на першому місці. Співробітники – це обличчя компанії, і ставлення до них з боку керівництва прямо впливає на їхню роботу з клієнтами, - зазначив Іваниця.

За результатами внутрішнього опитування рівень лояльності співробітників компанії зріс на три пункти порівняно з січнем 2022 року та досяг 89%, що свідчить про цінності компанії, які дійсно працюють.

Також ми переконалися, що скандинавська культура ведення бізнесу – прозора, чесна, орієнтована на рівноправні партнерські відносини – може бути корисною для всього українського ринку. Нульова толерантність до корупції та дотримання законодавства – це те, що має стати нормою для кожної компанії в Україні, - сказав він.

Як змінився клієнт від початку повномасштабної війни

За словами Євгена, портрет покупця не змінився, хоча значно поменшало чоловіків призовного віку, і це не дивує. Щодо попиту на товари – він змінювався хвилями: на початку війни потрібні були каремати, спальні мішки, намети, пізніше – ковдри, подушки та розкладачки.

Під час блекаутів масово купували світильники, лампочки та батарейки. Зараз люди більше облаштовують свої будинки та дачі, оскільки не можуть далеко виїхати на відпочинок, тож зросла популярність на садові меблі.

Цікавий момент був із різдвяним асортиментом. Попри сумніви компанії, виявилося, що в складні часи людям особливо потрібні приємні емоції. Різдвяних гномиків JYSK цього року розкупили у величезній кількості.

Як компанія бачить перспективи ринку

У 2025 році заплановано відкриття 9 нових локацій та оновлення ще 12. Сьогодні мережа JYSK в Україні налічує 104 фізичні магазини та інтернет-магазин.

Але розвиток – це не лише нові точки продажу. Ми модернізуємо склади, розширюємо офісні приміщення та створюємо ще кращі умови для команди, - додав Євген.

Читайте також: Мережа JYSK відкрила дев’ятий магазин у Львові – у чому його особливість

Ще одна важлива частина стратегії – підтримка українських виробників. JYSK збільшує обсяги закупівель в Україні, і вже у 2025 році замовлення у виробника корпусних меблів “Аккорд Імпорт” зросло на третину. Команда вірить в потенціал українського ринку та продовжує інвестувати в його розвиток.