Якими бачать ТРЦ майбутнього українські ритейлери та девелопери – думки

Торговельно розважальні центри перестають бути просто місцями шопінгу, а пропонують додатковий інтерактив та інтертеймент. Це місце зустрічей, захопливого проведення часу та майбутні ком’юніті-платформи.

Про це заявили експерти галузі у матеріалі Liga.net про майбутнє українського ритейлу.

Звичайно, говорячи про ТРЦ майбутнього – це всіляке використання новітніх візуальних технологій ззовні та всередині. Ми вже спостерігаємо у реальному часі, як провідні ТРЦ світу, здебільшого на ринку Азії, використовують 3D-формати для створення додаткового вау-ефекту, – зазначає Катерина Жураківська, директорка з маркетингу ТРЦ Gulliver.

Керуючий директор ТРЦ DREAM Олексій Пашунов визначив такі ключові тренди, які його ТРЦ реалізовує чи планує реалізувати у найближчі 10 років:

  • Безпека: грамотне розділення руху відвідувачів та входів/виходів, легке для сприйняття планування евакуаційних виходів;
  • E-commerce: онлайн-формат замовлення (послуги BOPIS та BORIS);
  • Лайфстайл-формат ТРЦ – "живи – працюй – відпочивай" буде розвиватися і надалі;
  • Реконцепція – зміна концепції, ребрендинг та реорганізація громадського простору;
  • Екологія. Тренд "екофрендлі" не втратить популярності, а ставатиме більш поширеним. Озеленення всередині ТРЦ, сучасні технології для утилізації відходів, використання альтернативних джерел енергії набиратиме обертів;
  • Інклюзивні рішення в ТРЦ – ще більше заходів та послуг, спрямованих на створення комфорту для відвідувачів з обмеженими можливостями;
  • Диджиталізація як процес, який почався в COVID, ще активніше набиратиме обертів з використанням штучного інтелекту.

Керівник галузевої групи з ритейлу та гуртової дистрибуції "Делойт" в Україні Олександр Ямпольський впевнений, що українські ТРЦ не можуть собі дозволити зупинити впровадження інновацій у своєму бізнесі за допомогою технологій Web3.

Читайте також: Дохід супермаркетів в онлайні у 2023 році сягнув 345 млн доларів – дослідження

Уявіть, як метавсесвіт може змінити роботу ТРЦ: споживач Тарас готується до літньої відпустки та не знає, що взяти із собою. Що, якби замість відвідування ТРЦ, приміряти вбрання вдома? Тоді Тарас може "увійти в метавсесвіт", щоб відвідати свій улюблений магазин та зробити купівлю після віртуальної примірки нового образу. Все це стане новою нормою для ритейлу, – додає він.