Які тренди домінували в ритейлі у 2024 році: аналітика Inweb (інфографіка)
У 2024 році український ритейл продовжив трансформуватися під впливом війни, економічних викликів та нових технологій.
Агенція digital-маркетингу Inweb проаналізувала, які тенденції були актуальні в українському ритейлі у 2024 році, передає Retailers.ua. УРТЦ пропонує найцікавіше з першої частини дослідження у своєму матеріалі.
Оптимізація ланцюгів постачання
Під час різноманітних криз логістика стає ключовим фактором стабільності для ритейлу. Повномасштабна війна змусила українських продавців переорієнтувати постачання на внутрішній ринок і місцевих постачальників, що допомогло уникнути дефіциту товарів.
На полицях магазинів з’являється все більше українських товарів і це подобається споживачам. Українці все більше підтримують національних виробників та обирають їх продукти.
Згідно з дослідженням, проведеним дослідницькою компанією Gradus Research на замовлення Міністерства економіки України у 2024 році, 92% українців підтримують програми, які стимулюють купівлю українських товарів, а 46% свідомо обирають продукцію місцевого виробництва.
Економність споживачів
Тренд на ощадливість чітко простежується у дослідженні Deloitte, згідно з ним, війна та інші економічні виклики змусили українців переглянути свої витрати та почати заощаджувати на різних категоріях товарів.
Найбільше економлять на одязі та взутті (77%), товарах для дому та побутовій хімії (73%), а також на косметиці і парфумерії (70%).
Це свідчить про те, що споживачі фокусуються здебільшого на базових потребах і намагаються зменшити витрати на другорядні категорії. Бізнесу варто зосередитися на продажах базових продуктів або акційних пропозиціях для споживачів.
Омніканальна цифрова адаптація
За даними Офісу з розвитку підприємництва та експорту, 57% опитаних експертів ринку переконані, що роль “традиційного” магазину змінюється.
Звичайні фізичні магазини поступово перетворюються на багатофункціональні хаби, де реалізуються різні канали продажу. Вони більше не обмежуються продажем товарів, а стають частиною омніканальної стратегії, де є як офлайн, так і онлайн процеси.
До таких процесів належить виділення більшого простору для видачі онлайн-замовлень, а також впровадження моделей, подібних до drive-thru, де покупці можуть забирати товари, не покидаючи авто.
Щоб залишатися на плаву, ритейлери мають звернути увагу на мобільні додатки та цифрові каталоги, які роблять покупки зручнішими для клієнтів.
У наступні п’ять років очікується активний розвиток так званих віртуальних шоурумів, де покупці можуть переглядати товари та купувати онлайн.
Зростає кількість віртуальних магазинів і популярність онлайн-шопінгу, так, B2B-платформа Sellers Commerce дослідила, що у 2024 році близько третини людей у світі роблять покупки онлайн, що приносить галузі 6 трлн доларів, а вже у 2027 році сума може зрости до 8 трлн доларів.
Після суттєвого зниження частоти офлайн-покупок у 2022 році через війну та питання безпеки, у 2024 році спостерігається відновлення цього сегменту. За даними дослідження Deloitte, частота покупок у фізичних магазинах зросла на 9%. Українці найчастіше купують продукти харчування (85%), алкогольні напої (79%) та товари для дому та побутову хімію (72%).
Фокус на швидку доставку
У 2024 році цей тренд продовжив набирати обертів, за даними Invesp, майже половина покупців стверджує, що доставка в день замовлення підвищує ймовірність того, що вони будуть робити покупки онлайн.
Це сприяє розвитку ринку доставки "день-у-день", вартість якого, за прогнозами, у 2025 році становитиме 18,3 мільярда доларів.
Бажання покупців отримувати свої покупки якнайшвидше стимулює компанії переглядати підхід до своєї логістики, ритейл розробляє свої сервіси доставки та склади, які розташовані ближче до клієнтів.
Етика та соціальна відповідальність
Наступного року успішними будуть ті бренди, які можуть вибудовують міцні емоційні зв’язки зі своєю аудиторією через спільні цінності та реальні дії.
Покоління Z і мілленіали очікують не лише якісних товарів, а і відданість брендів соціальним і моральним принципам.
Читайте також: ТОП публікацій ТРЦ в соцмережах у жовтні 2024 року
За даними сервісу Sprout Social, 72% людей вважають, що бренди повинні робити позитивний внесок у суспільство, 64% хочуть, щоб вони використовували свої ресурси для допомоги людям, а 48% очікують, що бренди будуть підвищувати моральні стандарти.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації