Yakaboo, “Книгарня Є” та інші: хто з книжкових ритейлерів заробив найбільше у 2024 році

За останні пʼять років мережа “Книгарня Є” упʼятеро збільшила чистий дохід, котрий у 2024-му сягнув рекордних 1,04 млрд грн. Це майже 50% від загального виторгу девʼятьох найбільших книжкових ритейлерів країни.

У 2024 році вони збільшили загальний виторг на 65%, до 2,2 млрд грн, повідомляє Forbes Ukraine.

Тож до дев’ятки найбільших книжкових ритейлерів увійшли:

  • “Книгарня Є” +26,3%
  • Yakaboo +121,0%
  • “Буква” +85,8%
  • “Книголенд” +69,5%
  • “Сенс”
  • Readeat +237,3%
  • book.ua +917,9%
  • “Сяйво” +114,9%

Майже половину доходів згенерувала “Книгарня Є”, ще чверть – онлайн-магазин Yakaboo, згідно з їхніми фінансовими звітами на YouControl. Десяту позицію в переліку посіло ТОВ “Книжковий парк”, яке займається видавництвом книг і не має власного сайту чи фізичної крамниці, тож його показники не було враховано.

Понад 580 млн грн розподілилися між пʼятьма мережами та двома комунальними крамницями. Серед них – “Буква”, “Книголенд”, “Сенс”, Readeat та book.ua, які минулоріч збільшили не лише виторг, а й кількість офлайн-магазинів. 

“Книголенд” і Readeat також сфокусувалися на зростанні частки інтернет-продажів у 2024-му. 

Мій намір зі збільшення кількості фізичних книгарень не змінився, просто змінилися пріоритети, – пояснює засновник Readeat Дмитро Феліксов. – Кожна гривня, яку я зараз вкладаю в розбудову інтернет-продажу, більш ефективно повертається, ніж інвестиції у фізичний простір. 

Які фінансові результати показали книгарні у 2024-му?

Ще у 2022-му за перше місце на ринку книжкового ритейлу боролися інтернет-магазин Yakaboo та мережа “Книгарня Є”. Тоді їхній виторг, за даними Українського інституту книги, становив 446 млн грн і 418,5 млн грн відповідно. 

У 2024-му кількість крамниць мережі “Книгарня Є” зросла на третину, а виторг – на 26%, до 1,04 млрд грн. Станом на березень 2025-го мережа “Книгарня Є” налічує 88 магазинів. Для порівняння: решта книгарень із топдевʼятки разом мають приблизно 90 офлайн-крамниць. 

Онлайн-крамниця Yakaboo завершила 2024 рік із виторгом у 568 млн грн, посівши друге місце в переліку. Також, як ми розповідали раніше, СЕО Yakaboo Євгеній Воловиченко зазначав, що з офіційним стартом програми “єПідтримка” ріст інтересу до книжок на платформі становив понад 40%.

Офлайн-розширення та онлайн-стратегія

Нижче у списку лідерів ринку – “Книголенд” зі 140 млн грн виторгу. 

На початку 2024 року ми поставили перед собою мету провести цей рік у внутрішніх реформах, – каже директор мережі Ігор Зарудко. – Тому відкриття нових книгарень було на другому плані».

На березень 2025-го мережа налічує 45 магазинів, а до кінця року Зарудко хоче відкрити ще до 20 книгарень.

Також у планах на 2025-й – збільшити продажі через сайт до 35% від загального товарообігу. Для цього компанія готує оновлений сайт зі штучним інтелектом.

Схожа ситуація у Дмитра Феліксова, який відкрив першу двоповерхову книгарню Readeat у вересні 2023-го. У жовтні того ж року запрацював інтернет-магазин Readeat, а за пів року Феліксов запустив другу книгарню в ЖК “Комфорт Таун”. 

Новий магазин генерує майже 500 000 грн доходу щомісяця, – розповідає Феліксов. – Ця книгарня поки що виходить у нуль. 

Зростання доходу в 3,4 раза, до 77,9 млн грн, у 2024-му засновник Readeat пояснює розвитком напряму онлайн-продажів. Якщо у 2023-му інтернет-магазин генерував приблизно 25% товарообігу, то за рік цю частку вдалося збільшити до 75%.

Феліксов також зазначав, що книгарня зафіксувала зростання продажів на 11% після запуску “єКнига” та на 93% після запуску програми “єПідтримка”.

Читайте також: Борис Джонсон відвідав нову “Книгарню Є” на Центральному вокзалі (відео)

За його словами, за рік, з лютого 2024-го до лютого 2025-го, продажі з інтернет-крамниці Readeat зросли в 14 разів.