Як змінився дохід найбільших українських рітейлерів за 2022 рік – рейтинг
Міністерство цифрової трансформації та Державна служба статистики оприлюднили дані фінансових звітів Український компаній за 2022 рік. У топ-100 найбільших потрапили зокрема 13 рітейлерів.
Майже у всіх виторг знизився з об’єктивних причин, а от у поштового оператора “Нова пошта” навпаки, зріс майже на 14%.
Найбільше падіння виторгу зафіксували MetroC&C. У цього рітейлера дохід впав майже на 22% за минулий рік. Зростання доходу за 2022-ий відзначили "Фора", "Велика кишеня" і "Таврія В". Лідером серед рітейлерів залишився "АТБ-маркет", його виторг майже не змінився.
Наразі рейтинг виглядає так (інфографіка: Retailers.ua):
*У мережі Varus пізніше зазначили, що в Опендатабот вийшла похибка з їх даними. Було враховано звітність за 9 місяців, а не за 12. За повний календарний рік дохід склав 14,6 млрд грн.
Чистий прибуток “АТБ-маркет”
Хоча виторг майже не змінився порівняно з довоєнним 2021 роком, чистий прибуток компанії скоротився майже втричі.
Дохід рітейлера у 2022 році становив 148,3 млрд грн, тоді як у 2021 році — 148,7 млрд грн. А от чистий прибуток “АТБ-маркет” склав 2,811 млрд грн, що майже втричі менше в порівнянні з 2021 роком (8,32 млрд грн).
Протягом минулого року було сплачено 13,65 млрд грн в Держбюджет, до місцевих бюджетів – 4,32 млрд грн, цільові фонди отримали 2,47 млрд грн. Загальна сума податків і зборів, яку віддав рітейлер, перевищує показники довоєнного року і становить 19,45 млрд грн.
Сама мережа супермаркетів “АТБ” протягом минулого року сплатила податків та зборів на 15,63 млрд грн. Крім цього, рітейлер витратив 400 млн грн на купівлю 750 альтернативних джерел живлення для своїх магазинів. Детальніше про те, скільки гуманітарної допомоги передала компанія, читайте в нашому матеріалі.
Джерело: Опендатабот
Читайте також: Рік війни для рітейлу: СЕО Алло, Kasta, КОЛО та “Антошка” розповіли про досвід та оберти