Як змінювався попит на товари в інтернеті з 2010 по 2023 роки – статистика Rozetka
Найбільший український онлайн-ритейлер Rozetka поділився аналітикою про найпопулярніші товари та категорії товарів в інтернеті за 2010-2023 роки. Дослідження компанія випустила до свого 18-річчя.
Категорії товарів
До 2016-го найпопулярнішою категорією товарів на маркетплейсі були комп’ютери та ноутбуки. Потім на зміну прийшли смартфони, телевізори та електроніка, раніше ці категорії посідали другу позицію в рейтингу.
З початком повномасштабної війни у 2022-му найбільший попит серед усіх категорій мають товари для дому:
- посуд;
- побутова хімія;
- меблі;
- лампи та світильники;
- господарські товари;
- альтернативні джерела енергії.
Від 2010-го до трійки найпопулярніших категорій товарів стабільно входила побутова техніка. Але минулого року вона поступилася товарам із категорії "Краса та здоров’я" (засоби гігієни, косметика, парфумерія, медичні засоби та інструменти тощо).
Також до найпопулярніших категорій товарів з 2010 по 2023 увійшли:
- “Інструменти та автотовари”;
- “Алкогольні напої та продукти”;
- “Одяг, взуття та прикраси”;
- “Зоотовари”.
А також категорія “Дитячі товари”, яка у 2021-му посідала 3 місце, але з початком повномасштабного вторгнення змістилася на останні позиції в десятці.
З 2022 року цю категорію випереджають товари для військових та товари для виживання, а саме газові балони, пальники, спальники тощо.
"Вісімнадцять років тому ми відкрили інтернет-магазин, щоб бути для українців щоразу що треба. А сьогодні це найбільший онлайн-ритейлер України з асортиментом 11 мільйонів товарів у 4000 категоріях, на якому купують понад 50% українських інтернет-користувачів. У 2013-му ми одними з перших в Україні додали на сайт можливість оплачувати замовлення карткою, а у 2016-му запустили маркетплейс для українських продавців. Крім того, компанія налагодила швидкий сервіс адресного доставлення та відкрила більш ніж 300 точок видачі товарів у понад 80 населених пунктах, що під час вимкнення електроенергії перетворилися для українців на “пункти незламності”. Нарешті, цьогоріч ми запустилися в Польщі, щоб бути ближчими до тимчасово переміщених українців та поляків, які підтримують нас під час війни. Але найголовніше, ми продовжуємо працювати та допомагати Україні. Це можливо завдяки ЗСУ і всім незламним українцям", — сказав Владислав Чечоткін, співзасновник Rozetka.
Товари
Серед конкретних товарів на Rozetka найпопулярнішими з 2012 по 2015 були карти пам’яті, а у 2016-му їхнє місце посіли павербанки, які утримували позицію до 2018-го.
Через пандемію коронавірусу у 2020-2021 роках перше місце в рейтингу очолили вологі серветки, а у 2022-2023-му лідерство в топі повернулося до павербанків, у зв’язку з відключеннями світла.
Читайте також: Ольга Смисльонова, “Нова пошта”: як змінились настрої споживачів у e-commerce з початку війни
Одним із найпопулярніших товарів цьогоріч стала сіль із лімітованої партії “Міць. Українська кам’яна”, створена у рамках спільної ініціативи ДП “Артемсіль” та фандрейзингової платформи UNITED24: 465 гривень з продажу кожної пачки йшли на закупівлю дронів-камікадзе для ГУР.
Cеред інших топових товарів у різні роки: фотоапарати (2010), балончики для пневматичної зброї (2011), підгузки (2018) та подушки (2019).
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації