Як змінилися покупки українців в інтернеті під час повномасштабної війни (дослідження)
Українці все частіше змушені скорочувати свої витрати, зокрема й на онлайн-покупки. Проте кількість замовлень в інтернет-магазинах залишається незмінною. Основними факторами, що впливають на вибір магазину, є асортимент та якість продукції.
Про це йдеться у дослідженні, проведеному на замовлення сервісу Meest Shopping.
Що українці купують онлайн
У 2024 році кожен третій українець здійснював покупки в інтернеті, а майже половина поєднувала онлайн- та офлайн-шопінг. Водночас близько 20% все ще віддають перевагу виключно традиційним магазинам.
Частота онлайн-покупок лишається відносно стабільною порівняно з минулим роком. Кожен третій українець робить замовлення кілька разів на пів року, а половина — від одного до трьох разів на місяць. У середньому один покупець здійснює 1,5 онлайн-покупки за цей період.
Серед найпопулярніших категорій товарів залишаються одяг, товари для дому, косметика, взуття та електроніка. Однак порівняно з 2023 роком українці рідше замовляли та дорогі продукти харчування, натомість частіше купували техніку, електроніку та косметику.
Скільки українці витрачають на онлайн-шопінг
Більше половини українців розраховуються за онлайн-покупки електронними платіжними системами. Ще третина обирає готівку, а 13% — банківський переказ.
Вартість кожного третього онлайн-замовлення не перевищує 1000 грн. Водночас частка покупок у діапазоні 1000−3000 грн зросла: у 2024 році вони становили 40% від загальної кількості придбань (проти 36% у 2023 році). Також зріс середній чек: українець у середньому витрачав 2888 грн на одну онлайн-покупку, тоді як у 2023 році ця сума становила 2647 грн.
Змінилися й критерії вибору інтернет-магазинів. Минулоріч покупці частіше звертали увагу на наявність товару та його якість. Натомість ціна та термін доставки дещо втратили свою значущість, хоча все одно залишаються важливими факторами вибору.
Як повномасштабна війна змінила добробут українців
Загалом учасники дослідження повідомляють про зниження власних фінансових можливостей. У більшості сімей вистачає грошей на їжу та іноді на одяг, проте для придбання побутової техніки, особливо великої, доводиться заощаджувати або позичати. Понад 85% українців почали економити під час війни: багато хто планує покупки заздалегідь, тимчасово відмовляється від певних товарів або послуг.
Більшість опитаних мають дохід у межах 10 000-15 000 грн. Водночас майже рівними за розмірами є групи, які заробляють від 15 000 грн до понад 50 000 грн. Середній дохід українця становить 24 000 грн.
Дослідження Meest Shopping було проведено компанією 4Service методом анонімного онлайн опитування (CAWI). В опитуванні взяли участь 1000 людей.
Читайте також: Понад три чверті українців збільшили свої витрати за минулий рік – опитування
*Довідка. Meest Shopping — сервіс доставки покупок з інтернет-магазинів Європи, США та Канади, що не мають прямої доставки в країну замовника. Окрім України, країн Європи та Ізраїлю, сервіс працює в Грузії, Узбекистані й Казахстані.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації