Як успішно працювати в ТРЦ: ТОП-7 порад для українських ритейлерів

Операційний директор Blockbuster Mall та Lavina Mall Дмитро Лашин поділився підбіркою порад, які допоможуть ритейлеру максимізувати вигоду від партнерства з торговельними центрами.

Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з колонки топ-менеджера для видання Liga.net.

Вихід в ТРЦ

Нові ритейлери сьогодні здебільшого запускаються онлайн, а вже потім відкривають офлайн точки. Часто перші магазини з’являються у ТРЦ. 

Великі гравці теж не відмовляються від офлайну, оскільки у такому форматі значно вища конверсія відвідувача в покупця. 

Однак потрібно розуміти особливості продажів в ТРЦ, адже далеко не в кожного виходить побудувати стабільну роботу.

ТОП-7 правили для успішної співпраці з ТРЦ

1) Потрібно обрати для роботи ТРЦ, у якому є ваша аудиторія.

Бачив чимало випадків, коли підприємець не вивчав питання, орендував площу, і вже через 1-2 місяці розумів, що його потенційних клієнтів в цьому ТРЦ мало (наприклад, це невеликий молл, куди ходять, переважно, місцеві мешканці з дітьми). Перед тим, як укладати договір оренди, ретельно вивчіть ринок і визначте, де саме проводить час ваша аудиторія. Відштовхуючись від аудиторії, ви й продумуєте концепцію магазину, - каже Дмитро Лашин.

2) Уважно читайте договір оренди - це основний документ для регулювання відносин між орендодавцем і орендарем.

Порівняйте договори і ціни від різних торговельних центрів, щоб обрати найкращий варіант. Головне - налагодити довгострокові партнерські відносини.

3) Будьте готові до конкуренції. У торговельних центрах представлено багато бізнесів і всі вони конкурують за увагу відвідувачів. Треба чітко прописати конкурентну стратегію та реалізовувати її, відповідаючи на питання “чому покупцю варто купувати саме у вас?”.

4) Запропонуйте щось унікальне, адже потрібно вирізнятися серед усіх інших послугою, особливим сервісом, подарунками до основного товару і т.д.

Також зважте на важливий фактор: понад 70% відвідувачів використовують смартфони, щоб порівнювати ціни, переглядати акції у вас на сайті в той момент, коли знаходяться в магазині. Нині багато ритейлерів створюють унікальність саме у синхронізації онлайн vs офлайн. Об’єднуйте ці досвіди, - радить Лашин.

5) Займайтеся маркетингом. Понад 75% відвідувачів роблять імпульсивні покупки, однак в Україні, з огляду на війну з рф та стан економіки, покупки стають більш раціональними. Цю тенденцію потрібно враховувати у маркетингових активностях.

6) Працюйте над обслуговуванням.

Я б сказав, що це найважливіший пункт. Логіка така: логістика дорожче, ціни на товари вище, і український ритейлер не має можливості демпінгувати — бо тоді продає в мінус. А коли ціни у різних ритейлерів однакові, то починається боротись за кожного окремого покупця. На перший план виходить сервіс — хто краще обслуговує, той і продає, - пояснює експерт.

Читайте також: Повернення до масштабних проєктів. Як JYSK, EVA і VARUS пройшли 2023 рік і що планують у 2024-му

7) Аналізуйте свою діяльність регулярно, щоб зрозуміти, що ви робите правильно, а що можна поліпшити. Лашин радить брати приклад з кейсів європейських ритейлерів, особливо дивитися на гравців в Польщі