Як рейтинг алкомаркету Bad Boy впав майже вдвічі через рекламу про причастя

Рейтинг львівського алкомаркету Bad Boy впав майже вдвічі через скандальну рекламу з причастям. На фасаді магазину величезними літерами вивісили напис: "Все для причастя".

Це не перше розміщення символічного напису, але саме воно обурило людей напередодні Великодня.

У Google Bad Boy у Львові має майже п’ять зірок і 269 схвальних відгуків, а якщо зайти у відгуки на Facebook, рейтинг у соцмережі всього 2,5 на основі реакцій 308 користувачів.

image 2023 04 07 17 53 02 | 1

Більшість негативних відгуків з’явилась саме після реклами з релігійним підтекстом. Рітейлера звинувачують у зневазі до вірян та дискримінації на основі релігії.

Приклади коментарів:

"Невже власники магазину несвідомі і недосвідчені люди? Не боїтеся Бога, не маєте поваги до людей з такою рекламою? Бажаю, щоб ви нарешті усвідомили, що ви робите!".

"Треба знати межі і поважати людей, для яких Причастя – це таїнство, а не реклама на супермаркеті алкоголю".

Оцінка експертів

Corporate Communications Director у "АрселорМіттал" Ярина Ключковська оцінила роботу маркетологів Bad Boy теж досить критично.

Атеїсти тішаться. Християни обурюються. Львівська міська рада втручається. Всі говорять про Bad Boy: свій магазин алкоголю. Спостерігаю консенсус у коментарях: це “хороший піар”, “вдала реклама”, напис “зробив свою роботу” і “тепер всі знають про цей магазин, - сказала вона.

Експертка наголосила, що попри розголос, це приклад не можна вважати хорошим піаром, бо він стимулює публічний конфлікт, а той швидко піднімає хвилю реакцій і створює резонанс.

За словами Ключковської, репутація формується не на полицях, а в головах клієнтів.

І чим та чи інша група людей важливіша для досягнення цілей бізнесу, тим цінніша репутація в їхніх очах. Таких важливих людей ми називаємо стейкхолдерами. Логічно спитати: чи християни, які мешкають у Львові, є важливими стейкхолдерами для хорошого магазину, який продає алкоголь?, - каже Corporate Communications Director.

Жінка наголосила, що на заході України релігійними себе вважають близько 87%, тож звести причастя до споживання вина, а тим більше зробити це у час Великого Посту, справді можна розцінювати як зневагу до християн.

Вплинути погана репутація може і на сестринський бізнес Bad Boy - мережу Goodwine.

Реакція на скандал

6 квітня на це відреагували у Львівській міській раді. За словами директорки департаменту, після численних скарг міська рада звернулась до власників з проханням прибрати вивіску.

У магазині пообіцяли виконати це впродовж двох днів. На думку експертів, тут спрацював фактор - ”ви не маєте права доторкатись до нашої віри”.

PR-стратег Сергій Дідковський пояснив, що основною помилкою при виборі такого креативу стало те, що це “модернова реклама в консервативному місті”.

Меседж невдалий, враховуючи контекст та середовище, але я не бачу обґрунтованих причин хейтити, як на мене, професійно створений та цілісний бренд. В цьому випадку спрацював фактор “ви не маєте права доторкатись до нашої віри”. Це ізоляція групи людей в самих собі, консервація своєї віри та звичаїв у комфортному для них середовищі, - каже експерт.

Але у самому меседжі Дідковський не побачив експлуатації болісної теми, тож питає, чим це гасло гірше за назву мережі львівських алкомаркетів “Чарка до свята”?.

Експерт попереджає, що взаємодіяти з консервативною, нееластичною аудиторією, потрібно обережно. Журналісти також звернулись за коментарем до Bad Boy, але відповіді поки немає.

mc.today