Як каси самообслуговування змінили поведінку покупців – досвід “Таврія В”

Група компаній “Таврія В” однією з перших в Україні почала використовувати каси самообслуговування. Це сталося майже 10 років тому, у 2014-му. Відтоді ритейлер є амбасадором технології і продовжує її розвивати.

Зараз у 37 торговельних об’єктах мережі магазинів “Таврія В” та “Космос” встановлено 188 касових терміналів самообслуговування. Тож компанія розповідає про те, як змінилася поведінка українців за цей час і чи користуються самокаси попитом.

Ключові показники

Цифри свідчать про те, що покупці виявляють велику зацікавленість до кас самообслуговування. В магазинах мереж, де встановлено такі термінали, близько 46% покупок сплачуються відвідувачами самостійно.

Чемпіоном є супермаркет "Таврія В" в Одесі за адресою Гагарінське плато, 5/3, де 96% покупок сплачується покупцями без залучення касового персоналу.

image | 1
image 1 | 2

Світовий досвід в українському ритейлі

У 2019 за стандарт було взято Касові системи самообслуговування NCR з США, а інтегратором проекту став Міжнародний Центр компетенції NCR AIPP level II. Він працює в Україні на базі SystemGroup.

Доступ до досвіду світових компаній дає змогу заздалегідь прорахувати оптимальні параметри на основі аналізу кошика покупця, площі, потоку клієнтів та їхньої поведінки.

Зазначені українські мережі після аудиту та аналізу обрали одразу декілька типів кас для використання, а саме:

  • з прийомом готівкових або виключно карткових сплат;
  • з платформами різного формату, під 1 чи 2 пакети покупок;
  • зі спеціально розробленим огородженням для об’ємних покупок тощо.

Фіскальні чеки та вибір технології

З початком масового впровадження касових апаратів для всіх видів роздрібного бізнесу не вщухають дебати щодо того, яку технологію краще обрати - класичні РРО чи Програмні РРО?

На старті проєкту випуск чеків на самокасах було реалізовано за допомогою класичної технології РРО (вбудованих фіскальних реєстраторів), але у 2021 році, з появою на законодавчому рівні пРРО, мережа звернула увагу на його переваги.

Врешті практика показала, як важливо враховувати технологічні нюанси при виборі пРРО. Через високу залежність від архітектури пРРО та on-line зв’язку з ДПС, не всі тестовані системи могли забезпечити бажану швидкість фіскалізації чеків.

У 2022 році “Таврія В” інтегрувала у каси самообслуговування "Фіскальний сервер iNNOVATE!" з технологією Програмного РРО за підтримки SystemGroup.

Це дало бажану швидкість фіскалізації чеків off-line та on-line, середній час становить усього одну секунду. Також відбулася оптимізація адміністрування даних та всього парку пРРО.

Враховуючи особливості воєнного часу, у технології також реалізували додаткові можливості автономності касових робочих місць, що знадобиться у випадку відсутності зв’язку.

Розвиток самообслуговування в мережі

У мережі наголошують, що технологія самообслуговування дає чимало вигоди як покупцям, так і продавцю. Серед іншого, де дозволяє:

  • знизити залежність від кадрів та їх плинності;
  • оптимізувати використання торгової площі;
  • знизити навантаження наявний персонал.

Каси самообслуговування – успішний приклад нової сучасної культури безконтактних сервісів. Ми постійно задаємось питаннями: "Що є найбільш важливим для сучасного покупця? За якими критеріями він обирає магазин для своїх покупок? Як здобути його лояльність?" І розуміємо: найціннішими для покупця є час та зручність. Крім того, у світі і в Україні дедалі шириться тренд до мінімізації небажаних емоційних та сенсорних контактів з іншими людьми, — кажуть у менеджменті "Таврія В".

Читайте також: “Фокстрот” у співпраці з Uklon Delivery запускає в Києві послугу доставки за годину

Керівництво ритейлера вважає цей проєкт успішним і планує його подальший розвиток.

The Page