Як каси самообслуговування підвищують ефективність обслуговування: досвід “Обжора”
Організаційна ефективність - одне з найактуальніших питань в роздрібній торгівлі, яке особливо загострилося після повномасштабного вторгнення.
Мережа продуктових супермаркетів "Обжора" розвивається в Одесі – регіоні, що значно потерпає від поточної економічної та політичної ситуації в країні.
Перші каси самообслуговування з’явилися в “Обжорі” ще у 2019 році – тоді ритейлер вирішив використовувати обладнання локальної розробки. Проте, впровадження проєкту не продемонструвало запланованих показників і було поставлено на паузу.
Перезапуск проєкту самообслуговування: що змінилося
Для перезапуску проєкту у 2021-2022 році було залучено Центр компетенції SystemGroup/NCR. Оновлений проєкт почався з докладного аудиту планувань та концепцій супермаркетів, аналізу кошика покупця, форм оплати тощо.
Сьогодні у 12 торговельних об’єктах мережі магазинів "Обжора" встановлено 26 касових терміналів самообслуговування.
Базуючись на результатах аналізу, було:
- розроблено нову конфігурацію і розташування зон самообслуговування
- підібрано моделі кас, оптимальні для даних магазинів, кошика покупця
- було визначено ключові показники (KPI) проєкту, критерії його успішності
- розроблено поетапний план, що забезпечував досягнення цілей та планових показників
Основною моделлю кас самообслуговування стала NCR серії FastLane SelfServ Checkout 6RLN з прийомом безготівкових оплат.
ЇЇ компактні габарити дозволи заощадити торговий простір, і при цьому забезпечити комфорт для типового портрету покупців.
Всі процеси, пов’язані із самообслуговуванням, було ретельно вбудовано в загальні бізнес-процеси мережі. Системи самообслуговування інтегровані з касовою програмою, обліковою системою, а також з системою лояльності, що використовуються в супермаркетах.
Також, спільно з експертами Центру компетенції, було зконфігуровано процеси для специфічних процедур при самообслуговуванні: наприклад, логіку роботи контрольного вагового модуля при продажу товарів з нульовою вагою, продажу піци тощо.
Цілі та результати проєкту самообслуговування
Основною метою впровадження касового самообслуговування було підвищення бізнес-ефективності в роботі з клієнтами та персоналом. Адже інноваційні рішення, що набувають все більшої популярності серед покупців, сприяють конкурентоспроможності мережі та знижують залежність від персоналу.
В результаті створення ефективних зон касового самообслуговування:
- Зменшилися черги та час очікування. Самостійне сканування товарів і проведення оплат прискорило процес обслуговування.
- Оптимізовано роботу персоналу. Каси самообслуговування дозволили розвантажити касирів і спрямувати їх зусилля на інші процеси, які потребують уваги.
- Зросла безпека та гігієна покупок. За часів пандемії COVID-19, клієнти стали уникати контакту з іншими людьми і віддавати перевагу самообслуговуванню і безконтактним методам оплати. Згодом покупці оцінили можливість, і це стало трендом, звичкою та невід’ємним способом покупок.
- Покращилася взаємодія та рівень задоволеності клієнтами. Все більше сучасних покупців віддають перевагу самостійному обслуговуванню і вважають його більш зручним і швидким.
Читайте також: Олег Вишняков, Ultramarket: як ми навчилися працювати без світла
Крім професійного підходу до впровадження проєкту, важливим елементом успіху став і супровід вже після запуску. Завдяки експертній підтримці Центру компетенції NCR-SystemGroup, "Обжорі" вдалося швидко досягти запланованих KPI. А наявність професійної та оперативної сервісної підтримки дозволяє забезпечити безперервну й ефективну роботу касових зон, навіть при залученні мінімуму персоналу.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації