Як блокада кордону з Польщею впливає на українську торгівлю (інфографіка)
9 лютого 2024 року розпочалася друга хвиля блокади україно-польського кордону, а 20 лютого польський незалежний самоврядний профспілковий союз індивідуальних фермерів "Солідарність" пообіцяв заблокувати усі прикордонні переходи між Польщею та Україною, а також дороги до залізничних станцій і морських портів.
Перша хвиля блокади розпочалася у жовтні 2023 року, її ініціювали польські перевізники, тепер їм на зміну прийшли і фермери. Також до поляків приєдналися їхні угорські, словацькі та румунські колеги.
"Економічна Правда" проаналізувала дані державного сервісу e-cherga та митної служби і пояснює, як блокада західного кордону вплинула на торгівлю України. Українська Рада Торгових Центрів пропонує головне з матеріалу.
Перетин кордону
Згідно з даними, кількість перетинів кордону вантажним транспортом не впала так критично, як очікувалось.
У листопаді показник скоротився на 30% до 60-65 тис перетинів, однак це не єдина проблема блокади.
Більшої шкоди завдає суттєве зростання простою автомобілів та часу на проходження кордону, які тягнуть за собою супутні втрати. Середній час на перетин кордону однією вантажівкою зріс майже у 2,5 разу до 165 годин.
Віце-президент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін зазначає, що один день простою на кордоні коштує 300-350 євро за кожну фуру.
Втім, у грудні 2023 року експорт та імпорт товарів зросли порівняно з жовтнем, коли поляки тільки почали блокувати пункти пропуску.
Логістичний шок у листопаді був подоланий і обсяги ввезення в Україну товарів встановили рекорд з початку 2022 року.
Місячний імпорт в грудні минулого року перетнув позначку 6,2 млрд дол, а експорт зріс до понад 3,2 млрд дол. Причини цих явищ - різні, експорт зріс завдяки початку роботи нового тимчасового морського коридору. У той же час експорт іншої продукції (машинобудування, металургія) впав.
Щодо імпорту, то у грудні рекордно зросли показники ввезення в Україну “секретних" товарів, імовірно йдеться про товари подвійного призначення, військову техніку і компоненти, зброю. Також найбільше зростав імпорт електроніки, оптики, складових для виробництва дронів і самих дронів.
Читайте також: Індекс самопочуття ритейлу (RWBI) у січні різко знизився через часті тривоги та обстріли
Видання припускає, що критичний імпорт не сильно постраждав, оскільки він спирається не на автомобільні шляхи, а на залізничні.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації