Виручка закладів харчування зросла на 30%: скільки українці витрачали у ресторанах у 2023-му
У другому півріччі 2023 року виручка закладів громадського харчування України зросла на 30%, порівняно з аналогічним періодом 2022 року.
При цьому відвідуваність збільшилась на 10%, а середній чек — на 18%, йдеться у аналізі підсумків 2023 року від Poster.
Найбільше зростання показав сегмент ресторанів — на 37%, середній чек у них зріс на 23% з 508 до 625 грн, а відвідуваність на 11%.
Сегмент кав’ярень також збільшив виручку - на 31%, відвідуваність зросла на 9%, середній чек — на 20% з 82 до 98 грн.
Середній чек у нас виріс на 19% завдяки роботі з персоналом щодо пропозиції гостю супутніх товарів. Відвідуваність значно зросла (на 25%) внаслідок збільшення кількості людей в місті відносно 2022 року, а також популяризації бренду. Рентабельність залишилась незмінною. Інфляція на основний продукт була більша за всі інші складові бізнесу, — пояснив керуючий мережею кав’ярень GRKY Espresso bar Роман Пузанов.
Виручка барів зросла на 28%, середній чек на 12% із 311 до 348 грн, а відвідуваність на 15%.
Наш валовий обіг в другій половині 2023 року зріс на 12% в порівнянні з 2022 роком. Кількість гостей при цьому залишилася майже незмінною, а кількість чеків — меншою. Зрозуміло, що зріс середній чек. В грошах — на 200 грн і становить на сьогодні — 1100 грн, — сказала співзасновниця коктейль-бару «Полуночники» та бістро «Чік Чак», засновниця ECLIPSE у Вінниці Влада Агаркова.
Найменше зростання виручки продемонстрував сегмент пекарень - +22% порівняно з 2022 роком, при цьому середній чек зріс на 17% з 63 до 73 грн, а відвідуваність лише на 5%.
У закладів фастфуду виручка зросла на 27%, середній чек — на 21% зі 145 грн до 175 грн, відвідуваність — на 5%.
Якщо порівняти період з липня 2022 року по грудень 2023 року, то кількість транзакцій по всіх наших закладах мережі Family sushi.pizza.wok не змінилася. Середній чек трохи зріс — на 7%, але суто через підвищення цін. А на підвищення цін вплинув ріст собівартості продуктів і курс долара, — сказав Дмитро Горошко, співзасновник мережі Family sushi.pizza.wok, що налічує 23 заклади на Дніпропетровщині.
Виручка кальянних показала зростання на 28% у порівнянні із минулим роком. Середній чек зріс на 18% зі 413 грн до 488 грн.
Виклики 2023 року
Найбільші складнощі у рестораторів виникали з найманням та утримуванням команди. Також важко було тримати ціни на страви попри зростання цін, знаходити власну мотивацію для роботи та розбиратися з перевірками.
Крім цього підприємці відзначали повну зміну цільової аудиторії, чималі комунальні платежі, корупцію, низькі продажі та зміну поведінки покупців.
Читайте також: Чого очікує український бізнес у 2024 році – опитування НБУ
38% рестораторів зіткнулися зі зниженням рентабельності бізнесу у 2023 році, приблизно стільки ж заявляє, що рентабельність їхніх закладів не змінилася.
Більш ніж половина опитаних мала середню рентабельність у 10−20%, а 13% взагалі не отримували прибуток у 2023 році.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації