Втрати 100 млн грн щотижня: як блокада польського кордону може вплинути на українських ритейлерів

Через блокаду українсько-польського кордону оператори змушені шукати альтернативні маршрути постачання продукції, що збільшує вартість кожного рейсу на 600-1000 євро.

Це обов’язково призведе до зростання цін на низку товарів для кінцевих споживачів в українських супермаркетах. Про це повідомили в Асоціації ритейлерів України агентству “Укрінформ”.

Ситуація набуває критичного масштабу, адже загальний час очікування на перетин кордону у деяких випадках досягає місяця. Це змушує операторів шукати альтернативні маршрути, зокрема через сусідні держави (Угорщину чи Румунію), що призводить до труднощів та подовження терміну доставки на 2-3 дні. А це збільшує вартість кожного рейсу на 600-1000 євро. Невідворотно, це призведе до зростання цін на ряд товарів для кінцевих споживачів, - йдеться в повідомленні.

Також у RAU наголошують, що вітчизняні виробники стикаються з проблемою нестачі необхідних компонентів, обладнання чи упаковки, які завозять з-за кордону. 

Це може призвести до дефіциту певних категорій товарів на українському ринку, до прикладу, тільки для однієї великої торговельної мережі втрати від зниження обсягу торгівлі можуть сягати приблизно 100 млн грн щотижня.

Найбільш критичною ситуація є для ритейлерів, які імпортують продукти, зокрема овочі, фрукти, рибу, крупи та молочні продукти, у разі неможивості забезпечити належний температурний режим.

Також за спостереженням мереж, хвиля відмови українців від польських товарів є однією з реакцій на ситуацію на кордоні.

Читайте також: Індекс самопочуття ритейлу (RWBI) у січні різко знизився через часті тривоги та обстріли

Цей емоційний вибір, зроблений споживачами, відображає більше, ніж просто економічне рішення; він виявляє глибоку розчарованість та заклик до поваги та розуміння, - резюмували в асоціації.

Раніше ми також розповідали, як ситуація на кордоні впливає на показники критичного імпорту в Україну.