Втрата магазинів та зміна попиту: СЕО Фокстрот Олексій Зозуля розповів про роботу та плани мережі
Війна підкосила багато бізнесів, не всім українським підприємцям вдалося втриматися на плаву і йдеться не лише про маленькі підприємства. Безліч великих компаній втратили свої склади, магазини, техніку та прибутки, але це не зупинило їх роботу.
СЕО Фокстрот Олексій Зозуля у інтерв’ю RAU розповів, як вдалося зберегти бізнес, як рітейлер пережив блекаут та до чого готується у майбутньому.
Зозуля назвав 2022-ий роком великих втрат, неймовірних викликів та нових здобутків. Компанії довелося скорегувати власні цілі і змінити робочу модель, оскільки ринок споживацької електроніки та побутової техніки суттєво впав.
Продажі в гривні скоротилися на 20-25% рік до року, в штуках – на 30-35%. Але, не зважаючи на те, що не працювало близько півсотні магазинів, а наш центральний склад з товаром згорів ще на початку війни, ми змогли вистояти. Вважаю, це вже значний результат, – зазначив СЕО.
Як працює мережа?
За словами Зозулі, з 24 лютого кількість працюючих магазинів постійно змінювалася. В середині березня вона перевищувала 100, а в квітні становила близько 80. Головним фактором, від якого залежить відкриття чи закриття магазину досі є безпека, особливо у прифронтових регіонах.
Наразі стабільно працює 114 точок, тоді як до 24 лютого їх було 169.
Внаслідок ворожих атак вщент зруйновано шість магазинів (зокрема, в Маріуполі, Херсоні, Харкові), пошкоджень зазнали три магазини – Буча, Ірпінь, ТРЦ Retroville в Києві, які наразі вже відновлені і працюють, сім магазинів перебувають на тимчасово окупованих територіях – наскільки нам відомо – повністю розграбовані, – розповідає Зозуля.
Проблеми зі світлом та логістика
Після перших масованих ракетних обстрілів мережа почала планувати, як швидко організувати роботу більшості торговельних точок незалежно від графіків відключень світла.
Найдієвішим рішенням було обладнати магазини зарядними станціями, генераторами, ліхтарями, лампами, системами супутникового інтернету. Вже у січні Фокстрот досяг 74% енергонезалежності, щоправда, інвестувати у це довелось 4 млн грн.
Перебудувати довелося і логістику, першочерговою задачею було – за відсутності складських запасів забезпечити поточний попит серед роздрібних покупців та виконувати інтернет-замовлення.
Наразі працюємо над низкою проектів, пов’язаних зі скороченням термінів доставки для наших клієнтів та відновити вже реалізовані сервіси: доставку у запланований час, трекінг доставки на карті, можливість зберігання придбаного у нас товару тощо, – каже СЕО компанії.
Попит і пропозиція
Вже у перший місяць війни попит на техніку кардинально змінився, що пов’язано з потребами військових та волонтерів, а також міграцією населення.
Влітку та на початку осені жваво купували ноутбуки та обігрівачі, а після перших атак на інфраструктуру у жовтні підскочив попит на на зарядні станції та генератори.
Змінилась і географія продажів, попит змістився на захід, а потім знову посунувся у бік столиці.
Після звільнення Херсону відчутно ожив південь – Миколаїв і Одеса. Поступово «зростають» Харків, Суми та Чернігів, – каже Зозуля.
В середньому ціни на побутову техніку та електроніку зросли на 37%. Це спричинили зростання курсу долара, подорожчання логістики.
Допомога країні
Олексій Зозуля зазначив, що з початку повномасштабної війни компанія передала для підсилення обороноздатності країни та на підтримку українців 7400 товарів з асортименту, загальною сумою майже 14 млн грн.
З вересня Фокстрот взяв шефство над військовими частинам Повітряних сил України, які працюють із системами ППО. За це голову ради засновників групи компаній Фокстрот Геннадія Виходцева відзначено медаллю «За сприяння Збройним силам України», а Олексія Зозулю – знаком «За сприяння війську».
Окрему увагу приділяємо запитам від співробітників бізнеса, що пішли захищати Україну. Ми у себе називаємо цих колег #ротаФокстрота. Це близько 180 фокстротівців, які 24 лютого взяли в руки зброю, щоб захистити рідну землю від рашистської навали.
Плани на 2023 рік
Значного зростання компанія не прогнозує, очікують, що цей рік дорівнюватиме показникам минулого. На даний момент активно працює переважно ринок заміни, тобто клієнти купують нову техніку після того, як зноситься стара.
Читайте також: Всі фактори зійшлись: засновниця Fox Lingerie пояснила закриття всіх магазинів в ТРЦ