Вперше в історії імпорт чоловічого одягу в Україну перевищив імпорт жіночого – НБУ
Економічні зміни, спричинені повномасштабною війною, призвели до фундаментального дефіциту товарів в країні та докорінно змінили тенденції товарної номенклатури імпорту. Так, вперше в історії незалежної України, закупівлі чоловічого одягу перевищили імпорт жіночого одягу, ще й зі значенням 200%.
Про це йдеться у інфляційному звіті Національного банку за жовтень 2023 року.
Такі зміни у призначенні імпортованого одягу пояснюються закупівлями товарів для армії.
До того ж, вперше йдеться не про цінові переваги вітчизняних чи іноземних товарів, а про структурні зміни в економіці внаслідок повномасштабної війни. Схожі зміни відбулися і у інших товарних категоріях. Наприклад, у імпорті машинобудування зросла частка безпілотних апаратів (з 1.9% у 2021 році до 2.8% у січні-липні 2023 року). У імпорті продовольчих товарів з 4.7% у 2021 році до 5.5% у січні-серпні 2023 року підскочила частка консервованої продукції.
Структурні зміни у торгівлі
Починаючи з 2014 року Україна мала дефіцит торгівлі товарами, в середньому показник становив 6.5% ВВП, а з початком повномасштабної війни дефіцит розширився і перевищив 9% ВВП у 2022 році.
При цьому у НБУ ці зміни у структурі зовнішньої торгівлі називають не тимчасовими, вони вже набули рис фундаментального характеру, й зберігатимуться ще тривалий час, навіть після зниження ризиків для безпеки.
Станом на сьогодні частка імпорту товарів у ВВП зросла з 35% у 2021 році до 37% за 9 місяців 2023 року. І це не зважаючи на звуження внутрішнього споживчого попиту.
Також через скорочення внутрішнього виробництва впала частка товарів проміжного споживання, а от частка товарів інвестиційного та подвійного призначення - зросла, зважаючи на значні потреби в забезпеченні обороноздатності країни.
Значні потреби в імпорті для підтримки обороноздатності та життєдіяльності країни не зникнуть із відносним подорожчанням товарів іноземного виробництва внаслідок коригування курсу, - зазначають в НБУ.
Читайте також: Реклама брендів під час війни: який маркетинг хочуть бачити українці (опитування)
У середньостроковій перспективі скорочення дефіциту товарів в Україні залежить від ефективності заходів економічної політики, прогнозують у Нацбанку. Там радять спрямовувати ресурси від міжнародних партнерів для розширення експортних можливостей та імпортозаміщення.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації