Visa та Mastercard планують підвищити комісії для ритейлерів з жовтня 2023-го

Світові оператори платіжних систем Visa Inc. і Mastercard Inc. планують підвищення комісій для ритейлерів. Йдеться про суму, яка стягується з продавців під час оплати їхніми клієнтами покупок за допомогою банківських карток.

Про це йдеться у документах, що опинилися у розпорядженні журналістів.

Підвищення комісій для онлайн-транзакцій почнеться у жовтні, а у квітні воно пошириться на кредитні, дебетові та передплачені картки.За оцінками галузевої консалтингової компанії CMSPI, щорічна сума, яку ритейлери сплачують у вигляді комісій, в результаті підвищення тарифів може зрости на понад 500 млн доларів.

Хоча розмір комісій встановлюється платіжними системами, основну частину зборів отримують банки, які випускають картки Visa і Mastercard. Розмір комісій здається незначним, але за останні роки витрати ритейлерів на них значно зросли.

Причиною є те, що все більше покупців використовує кредитні картки, для яких діє вища комісія, ніж для дебетових. Принаймні частину цих витрат ритейлери переносять на споживачів, шляхом підвищення цін.

Комісія на інтерчейндж в Україні

Нагадаємо, що з 1 липня 2023 року в банки і платіжні системи підвищили комісію interchange за безготівкові платежі на третину до 0,9%.

Читайте також: Amazon продовжив пільгові умови для українських підприємців ще на рік

Ставка interchange 0,9% означає повернення ринку до умов меморандуму про сприяння конкурентному платіжному ринку, який підписали банки, НБУ та міжнародні платіжні системи.

Документ передбачає зниження interchange з 1 липня 2022-го до рівня "не вище 1%", а з 1 липня 2023-го — до рівня "не вище 0,9%".

Bloomberg