Від’їзд українців та високі ціни: у Польщі фіксують рекордне падіння відвідуваності ТРЦ

У листопаді трафік у торговельних центрах Польщі скоротився майже на 23% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

На думку експертів, на це впливають ціни пропонованих там продуктів. Також відзначається, що середній час перебування в ТРЦ впав на 6%.

Статистика відвідування у грудні може бути трохи кращою або схожою, але все одно це будуть негативні значення.

Я не очікував такого результату. Адже в публічному просторі була більш оптимістична інформація про те, що трафік у ТРЦ повільно зростає. Однак ці дані показують велику проблему. Експлуатаційні витрати в цьому типі комерційних об'єктів все ще дуже високі, що пов'язано, серед іншого, з технічними нормами оренди приміщень,  – каже доктор Анджей Фалінський, колишній багаторічний генеральний директор POHiD .

За словами Матеуша Новака з Proxi.cloud, також такі негативні показники можуть бути спричинені зростанням кількості онлайн покупок. З цим частково частково погоджується Мацей Тигельський, експерт ринку роздрібної торгівлі та електронної комерції.

Раніше основною перевагою стаціонарного шопінгу була можливість без особливих ускладнень приміряти або перевіряти велику кількість товарів і порівнювати їх. Сьогодні ми можемо придбати ті самі продукти в інтернет-магазинах, і мало що змінилося. Однак електронні покупки заохочуються, серед іншого: безкоштовні доставки та повернення, численні камери зберігання посилок навколо нас, а також тривалий гарантійний термін для безпроблемного повернення, - аналізує Мілош Сойка з Proxi.cloud.

Рекордне зниження кількості клієнтів

Падіння відвідуваності на понад 20% є ще одним показником того, що дискаунтери або менші формати магазинів у Польщі є більш ефективними.

Залучити людей у ТРЦ можуть знижки, однак у боротьбі за знижки торгові центри часто програють Інтернету, оскільки просто не можуть дозволити собі такі великі дисконти, як електронні магазини.

Крім того, Мацей Тигельський нагадує, що частина клієнтів польських ТРЦ це українці, а пік присутності цих іммігрантів в країні вже минув.

Українська громада може збільшити продажі, але основні заможні клієнти з України вже перебралися у країни західної Європи, а ті хто працює в Польщі - заробляють не так багато.

Виходячи з проведеного аналізу, ми не можемо визначити вплив громадян України на трафік у торгових центрах, а тим більше спрогнозувати, як це виглядатиме в майбутньому. Це залежить від багатьох інших факторів. Проте вищезазначені тези можуть бути виправданими – додає Матеуш Новак.

Чи підуть ТРЦ з молотка?

Аналіз також показує, що середній час, проведений у ТРЦ знижується з року в рік.

Це може бути пов’язано зі зміною споживчих звичок покупців, які намагаються робити покупки і виходити з торгового центру якомога швидше, уникаючи спокус.

Безумовно, галереї повинні заробляти гроші. Якщо не почнуть цього робити, то буде як у Познані. З молотка йде чотири таких великих і нових об’єкта. Я думаю, що такі об’єкти будуть перетворені, наприклад, на офісні будівлі, спортивні та рекреаційні заклади, медичні послуги, а можливо, також і магазини, хоча це вже не буде масовою торгівлею, – каже доктор Фалінський.

Читайте також: Aldi відкрив перший магазин нового формату 2.0 Compact у Польщі

А от на думку Мацея Тигельського, трафік ТРЦ у грудні відрізнятиметься від листопадового, однак не кардинально і показники залишаться негативними.

WH