Відвідуваність упала на 30%, товарообіг – на 60%: як торговельна нерухомість столиці переживає черговий локдаун
Хоча за півтора року торгово-розважальні комплекси адаптувалися до пандемійного періоду роботи, показники відвідуваності різко скоротилися після запровадження чергового локдауну з обмеженнями у роботі громадських закладів.
За підрахунками UTG, об’єктивні показники відвідуваності знизилися на 60%. Оскільки торгові центри, ритейлери та ресторани можуть приймати та обслуговувати лише вакцинованих відвідувачів, а у Києві частка населення, вакцинованого першою дозою, на 8 листопада досягла 46,7%, повністю вакциновано 37,4% (1 104 184 осіб).
«Оператори ринку максимально протестували нові стратегії, розробили онлайн-канали, зробили синергію онлайн- та офлайн-продажів. Зараз ТРЦ не має такого шоку, як два роки тому. Але ми бачимо, що об’єктивно є падіння близько 30% за товарообігом, а відвідуваність — близько 60%», — зазначила Євгенія Локтіонова, директор компанії UTG.
ТРЦ-оператори ринку зі свого боку максимально сприяли прискоренню процесу вакцинації у містах та відкриттю пунктів вакцинації для співробітників торгівлі, щоб мінімізувати вплив карантину на торгівлю.
За останніми даними, центри масової вакцинації працюють уже у 100 українських торгових центрах. Загальна кількість вакцинованих у ТРЦ України перевищила 1 мільйон людей.
Андрій Жук, голова правління Асоціації рітейлерів України, вважає, що 38% повністю вакцинованих киян — все одно замало для повноцінної роботи ТРЦ, фешн-рітейлу та ресторанів, які традиційно найбільше страждають від карантину.
«Нове обмеження відсотка вакцинованих у торговій компанії, а також вимоги до всіх відвідувачів мати ПЛР-тест чи сертифікат вакцинації суттєво зменшать купівельну активність. До того ж, багато бізнесів на 100% ще не вакциновані», — підкреслив експерт.
За його словами, перші «червоні» зони вже показали, що працювати в таких обмеженнях для рітейлу є збитковим.
Обороти магазинів знизилися більш ніж у п’ять разів, рітейл показує падіння продажів у деяких категоріях до 80% порівняно з періодом до запровадження обмежень.
«Виручка закладів громадського харчування у Дніпропетровській, Запорізькій, Донецькій та Одеській областях, які з 18 жовтня почали працювати у «червоній» зоні, знизилася за перший тиждень у середньому на 34% порівняно з попереднім тижнем до посилення обмежень. Виторг закладів в інших зонах у цей період просів менше — на 22%», — пояснив Андрій Жук.
Деякі ТРЦ повідомили про падіння трафіку відвідувачів на 30–50%. Але цей показник не завжди дорівнює суттєвому падінню продажів. Основний показник, від якого залежить продаж — споживчий настрій. А згідно з дослідженнями, споживчий настрій українців почав погіршуватися ще у вересні.
Операторам залишається очікувати, що протягом найближчих двох тижнів відсоток вакцинованих у столиці зросте, що дозволить збільшити відвідуваність та пом’якшити удар карантинних обмежень по торгівлі.