Відвідуваність торговельних центрів Москви продовжує скорочуватися
Середня відвідуваність московських торговельних центрів скоротилася у 2022 році на 7%, випливає з матеріалів дослідження консалтингової компанії Commonwealth Partnership. Розрив у порівнянні з 2021 роком почав збільшуватись у серпні. А після оголошення «часткової мобілізації» у росії відставання від минулорічних значень збільшилося ще на 3 відсоткові пункти.
Аналітики зазначають, що надалі на купівельну спроможність і, як наслідок, відвідуваність торговельних центрів, як і раніше, впливатимуть макроекономічні та геополітичні чинники. Зниження споживчої активності в рф у середньостроковій перспективі стримуватиме розвиток ритейлерів, що в свою чергу драматично позначиться на стані об’єктів нерухомості.
За підсумками 3 кварталу 2022 року частка вільних площ у московських торгових об’єктах збільшилася до позначки 11,5%. За прогнозом аналітиків CMWP на кінець 2022 року, показник може досягти рівня 20%.
У звіті також вказується на уповільнення темпів будівництва нових об’єктів як у Москві, і у регіонах. За перші три квартали 2022 року на ринок було виведено лише 76,7 тис. кв. м торгових площ. За підсумками року цей показник може сягнути 100 тис. кв. м, що все одно більш ніж у два з половиною рази менше, ніж у 2021 році.
За підсумками третього кварталу 2022 року 31% іноземних брендів заявили про припинення операційної діяльності на російському ринку, ще 27% ритейлерів оголосили про продаж бізнесу в країні.
Читайте також: Торговельні центри Єкатеринбурга втратили 20% трафіку після оголошення мобілізації