Відновили розвиток мережі. У EVA підбили підсумки 2023 року

Попри складності воєнного періоду мережа магазинів EVA за 2023 рік відкрила цілу низку нових магазинів, розвивала сервіси, власні торгові марки та повернулася до масштабних проєктів у галузі логістики.

Про це УРТЦ розповіли у прес-службі ритейлера.

Якщо у 2022-му зусилля компанії в основному були спрямовані на збереження існуючого бізнесу, то минулий рік став роком розвитку, зазначила виконавча директорка ТОВ "РУШ" (магазини EVA та інтернет-магазин EVA.UA) Ольга Шевченко.

Ми збільшили товарообіг по магазинах LFL на 40% порівняно з 2022-м. За підсумками року маємо приблизно стільки ж покупців, як у довоєнному 2021-му, і в транзакціях порівняно з ним втратили 6,5%. Ці результати дались нам дуже непросто. Але разом з усією країною ми набули тяжкого досвіду – навчились жити у війні та навіть в таких умовах по можливості рухатись вперед, – додала СЕО EVA.

У грудні мережа вкотре завоювала звання "Ритейлер року в drogerie" від Асоціації ритейлерів України.

Нові магазини

За 2023-й компанія відкрила 59 нових магазинів, переважно у концепції “Жіноча енергія”. Станом на 31 грудня мережа нараховувала 1061 працюючий магазин. З них 50 – "Жіноча енергія". 

У вересні EVA презентувала "Центр здоров’я шкіри" з асортиментом дерматокосметики від провідних світових брендів у форматі shop-in-shop. На кінець року працювали дві такі точки - у Дніпрі та Києві.

02 czentr zdorovya shkiry scaled | 1

У грудні компанія у тестовому режимі запустила магазин формату EVA Beauty в київському ТРЦ Respublika Park.

 Перший місяць його роботи перевершив наші очікування. Проте результати обговорювати зарано. Магазин працює в тестовому режимі. Доопрацювання в ньому ще ведуться, і таким, як ми його задумали, він має стати до кінця першого півріччя, – додала Ольга Шевченко.

У 2024 році компанія планує відкрити ще близько 60 магазинів. Заплановані інвестиції в цей напрям становлять близько 200 млн грн.

03 eva interyer | 2

Додаткові сервіси

У 2023 ритейлер провів ребрендинг та доопрацював сервіс ModiFace, який отримав назву VISUAL by EVA.

Це планшети доповненої реальності у магазинах мережі, за допомогою яких можна віртуально приміряти перед покупкою тіні, тональні основи або помади.

Загальна кількість сеансів VISUAL by EVA у 2023 році склала 145 277, понад 600 на день. Найактивніше користувалися послугою у Києві, Вінниці та Дніпрі, а приміряли найчастіше помади та тональні основи. 

04 visual by eva | 3

Крім того, в мережі продовжують вдосконалювати сервіси тестування шкіри та волосся для індивідуального підбору доглядових засобів, а для запобігання утворення черг у найбільш відвідуваних магазинах EVA компанія першою в сегменті drogerie почала встановлювати каси самообслуговування.

Всього їх вже запущено близько 100 і приблизно стільки ж самокас планується додати протягом 2024 року.

Власні торгові марки

У 2023 році EVA запустила 6 нових ВТМ. Таким чином портфель private label компанії нараховує 58 марок. Це понад 5000 SKU майже в усіх категоріях, представлених в асортименті мережі. У 2024 році серед товарів ВТМ з’явились зокрема б’юті-гаджети, професійні гель-лаки та аромадифузори. 

Загалом за рік було продано близько 110 млн. одиниць товарів private label. Частка ВТМ у загальних продажах компанії становить 33,9% в натуральному вимірі, 22,8% – в грошовому. 

Логістика

Для підвищення ефективності EVA інвестує значні кошти у розвиток логістики, зокрема у Львові поряд із діючим складом ведеться будівництво нової черги на 9 000 кв. м. під e-commerce. Площу діючих складів у Броварах та Львові збільшують за рахунок впровадження мезонінів. У вересні запущений хаб e-com у Дніпрі.

Ми максимально спрощуємо та автоматизуємо складські процеси, що прискорює проходження замовлень по логістичному ланцюгу, – каже Ольга Шевченко. 

05 rcz lviv | 4

Цьому сприяє власна система відбору. Також на складах ритейлера запровадили систему Put to light, яка дозволяє не використовувати термінали збору даних, прискорити адаптацію нових працівників та підвищити продуктивність. 

Читайте також: Повернули товарообіги та відвідувачів. Як українські ТРЦ пройшли 2023 і до чого готувалися у 2024-му

У 2024-му планується частково впровадити таку ж систему на складах e-com. Також в планах EVA – автоматизувати системи зберігання: впроваджувати AGV (Automated Guided Vehicle) та AS/RS (Automated Storage and Retrieval Systems).

Попередньо сума інвестицій в логістичну інфраструктуру у 2024 році може сягнути до 1,3 млрд грн.