Відкриття ТЦ Покров: як пройшла реконцепція старого ЦУМу, хто став “якорем” та чого очікувати далі (фото)

На початку лютого 2024 року у місті Покров Дніпропетровської області відкрився новий торговельний центр.

ТЦ Покров запрацював у самому центрі міста, його площа становить 4650 кв. м, також облаштований паркінг на 80 машин. В ТЦ вже відкрилися такі магазини: Золотий Вік, Аптека Оптових Цін, Prostor, мультимаркет Аврора (480 кв. м) та якірний орендар – супермаркет Varus, площею 1400 кв. м.

Керуючий партнер компанії Retail.Pro Артем Ретін у інтерв’ю RAU розповів про історію будівництва об’єкту, вибір якірного орендаря та інклюзивність.

426350171 7564809786884996 7554774097864668684 n | 1

Історія будівництва

Комплекс є будівлею колишнього ЦУМу, побудованого ще за часів СРСР. Понад 40 років об’єкт працював у форматі класичного універмагу, тож щоб він мав сучасний вигляд та був комфортним покупцеві та орендарям, довелося багато чого змінити.

При цьому фасад будівлі при реконцепції вдалося зберегти впізнаваним, оскільки він є невіддільною частиною історії міста.

Для нашої компанії історія цього проєкту почалася з купівлі будівлі наприкінці 2021 року. Цікаво, що саме 23 лютого 2022 року ми з партнерами та технічним департаментом Varus обговорювали на об’єкті технічні особливості реконструкції та терміни її завершення. І ніхто в той момент не вірив, що наступного дня почнеться повномасштабне вторгнення, - розповідає Артем Ретін.

Рішення продовжувати реконструкцію ухвалили сім місяців тому, а двері оновлений комплекс відчинив 1 лютого 2024 року.

Реконструкція відбувалась у дві черги - спочатку на першому та другому поверхах, а згодом і на третьому.

Орендарі

Наразі вакантність першої черги становить 11%, ймовірно, повноцінний оператор фуд-корта може зʼявитися на третьому поверсі, також є пропозиція від локального кінотеатру.

img 3128 | 2

Поки у комплексі представлені лише українські ритейлери. Ми вели переговори з одним з міжнародних операторів у сфері продажу одягу, але не домовилися по орендній ставці, можливо повернемося до цього питання під час запуску третьої черги, - зазначив Ретін.

img 3130 | 3

Якірним орендарем є продуктовий супермаркет Varus, мережа є давнім партнером Retail.Pro, до того ж, найближчим часом компанія пропрацьовує з ритейлером ще кілька спільних проєктів.

Також саме ця мережа є оптимальною за розміром та асортиментом для такого формату ТЦ. Магазин відкрився у новому форматі Varus, який був розроблений голландською компанією JDV, більшість нових магазинів мережі відкривається саме в ньому.

Щодо того, які острівці будуть представлені у об’єкті і кому надаватимуть перевагу - однозначної відповіді немає.

Це відкрите питання. У нас немає якихось обмежень по категоріях, більш важливий підхід оператора до відкриття у комплексі. Будемо намагатися встановлювати острівці в максимально стандартизованому дизайні, бо це завжди виглядає більш естетично. Поки є домовленість лише з локальною мережею з продажу мобільних аксесуарів ForPhone, - додав Артем Ретін.

img 3125 | 4
img 3127 | 5

Адаптація радянського об’єкту під сучасні стандарти

За словами експерта, адаптовувати великі торговельні об’єкти радянських часів - це дуже важко.

Втім, оновлений комплекс обладнано пасажирським ліфтом, а всі входи та пандуси відповідають українським ДБН у цій сфері.

Читайте також: Запуск нових ТРЦ в Україні: коментарі девелоперів щодо планів на найближчі роки

Відкриття великих торгових обʼєктів у невеликих містах завжди викликає підвішений інтерес у мешканців та гостей міста. Основне – зберегти цей інтерес надалі, а для цього потрібно підібрати «правильний» пул орендарів, бажано не представлених у місті раніше. Треба зробити так, щоб покупець зміг знайти в одному комплексі максимальну кількість товарів для повсякденного життя. Саме тому ми не поспішаємо із заповненням вільних приміщень, - резюмував Ретін.