Від Луцьку до Філадельфії. Як українська мережа “Галя Балувана” завойовує світ
Українська мережа “Галя Балувана” нещодавно відкрила для себе ринок США. Луцький виробник напівфабрикатів запустив перший магазин під брендом MultiCook і уже місяць працює у Філадельфії.
Наприкінці лютого у Штатах запрацює другий заклад швидкого приготування в Чикаго. Впродовж 2024 року компанія планує розширити свою присутність у США і відкрити ще 100 магазинів.
А як починався шлях компанії, які вдалося масштабуватися на півсвіту та що “Галя Балувана” планує далі, у інтерв’ю The Page розповів співвласник мережі Володимир Матвійчук.
Як створювали "Галя Балувана"?
До заснування мережі Матвійчук займався ресторанним та будівельним бізнесом у Луцьку, зокрема мав власний бар. На жаль, у 2018 році він став збитковим і заклад довелося закрити. Саме тоді і виникла створити у власному приміщенні "бізнес під склом", де прямо в приміщенні виготовляли б домашні напівфабрикати, заморожували їх та продавали.
Власне у цьому і полягала вся родзинка: щоб покупці могли спостерігати, як відбувається процес виготовлення продукції. До появи на ринку "Галі Балуваної" в Україні не було довіри до напівфабрикатів, оскільки не було якісної продукції. І нашим завданням було поєднати ці дві складові в одне ціле і відновити в українців довіру до якісної "заморозки", - каже засновник бізнесу.
Назву обрали не випадково, адже хотіли зруйнувати стереотип і показати, якою має бути сучасна жінка, місце якої не біля плити.
До відкриття першої точки почали готуватися восени 2018 року, воно відбулося вже за чотири місяці. У магазин Матвійчук вклав 30 тисяч доларів і хоча він був розташований не в центрі, лучани швидко полюбили продукцію бренду і почали з'їжджатися з усього міста. Тоді команда ухвалила рішення про те, що “Галі Балуваній” необхідно масштабуватися.
Оскільки я мав у власності кілька приміщень у Луцьку, у мене виникла ідея про відкриття другого закладу. Через пів року "Галя Балувана" відкрила двері в центрі міста. Ми успішно впровадили цей формат в усіх своїх приміщеннях, відкриваючи нові заклади кожні три місяці.
Перетворення у франшизу
Згодом Володимир Матвійчук зрозумів, що настав час масштабуватися не лише власним коштом, а й продавати франшизу.
Перші дві франшизи підприємець продав друзям та знайомим, які були регіональними менеджерами, так відкрилися заклади у Львові.
Згодом магазини мережі працювати у столиці, а потім додались і інші міста. Впродовж 2020 року за франчайзингом відкрилося близько 70 магазинів, а за два роки “Галя Балувана” охопила всю Україну.
До повномасштабного вторгнення ми відкрили близько 700 закладів, але після 24 лютого розвиток зупинився, і лише під кінець 2022 року виробництво знову почало масштабуватися.Наразі ми маємо майже 200 партнерів та понад 900 магазинів в Україні. Тобто під час великої війни «Галя» відкрила ще 200 магазинів, - резюмував Матвійчук.
У довоєнні часи термін окупності магазину становив близько 6 місяці, однак сьогодні націнка зменшилася, а інвестиції потребують валютних вкладень, тож йдеться про рік і більше.
Коли мережа охопила усі великі міста, компанія припинила продаж франшизи в Україні.
Повномасштабна війна
Коли розпочалася велика війна, всі партнери об'єдналися в єдине ціле. Ми встановили спільний "гарячий чат" і надавали допомогу один одному, хто чим міг. Першочергово, щоб зменшити обтяження на бізнес, на період війни ми повністю зняли з партнерів роялті – 2 тис. грн щомісяця, - згадує засновник компанії.
Тоді усі логістичні шляхи зруйнувалися і лише завдяки спільним зусиллям вдалося забезпечити безперервне надходження необхідних товарів для виготовлення продукції.
Понад 50 магазинів опинилися під окупацією, з жодного з них не вдалося вивезти обладнання та продукцію. Тож після виїзду на підконтрольні території партнери починали відновлювати свій бізнес з нуля.
Магазини на звільнених територіях сильно постраждали, у Ірпені вони повністю згоріли, а у Херсоні приміщення хоч і вціліли, вся продукція та обладнання були розкрадені окупантами.
Вихід за кордон
Географія української мережі "Галі Балуваної" розширилася до 30 країн та налічує 100 магазинів і 150 партнерів по всьому світу. Магазини бренду працюють у Польщі, Німеччині, Канаді, Чехії, Іспанії, Франції, Нідерландах, Словаччині, Угорщині, Австрії, Швейцарії, Литві, Латвії, Туреччині, Болгарії, Великій Британії, Греції, Молдові, Кіпрі, Бельгії, Швеції, Португалії, Румунії, Естонії, Чорногорії, Грузії та США.
Матвійчук каже, що поштовх до відкриття дали бізнесмени, які хотіли працювати за кордоном.
Першим партнером став клієнт з Хмельницького, який виявив бажання відкрити магазин у Кракові. Певний час пішов на вивчення ринку Європи, підготовку документації і уже в серпні 2022 року відбулися перші переговори з майбутнім фрайчайзі.
Постало питання, під яким іменем заходити на європейський ринок, щоб бізнес був упізнаваним усюди. Необхідна була назва, яка б була універсальною і читабельною для кожної країни. Маркетологи зі США створили стильний червоно-білий брендбук і логотип у вигляді каструльки та запропонували варіант Multi Cook, що і означає швидке приготування. Так образ гонорової Галі змінився і став більш сучасним.
Франшиза за кордоном коштує 5 тис. євро, ще близько тис. євро потягне закупівля обладнання, інвентарю, форми для працівників, вивіски, продуктів, з яких виготовлятимуть напівфабрикати. Також потрібно сплачувати роялті у розмірі 100 євро на місяць, в Україні ця сума становить 2 тис. грн.
Щодо планів на майбутнє, ми обмежуємося горизонтом у один рік. Все залежатиме від тривалості війни. Однак з березня 2024 року ми триматимемо фокус на розвитку діючих партнерів та запрошуємо нових з усього світу до співпраці.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації