Від Луцьку до Філадельфії. Як українська мережа “Галя Балувана” завойовує світ

Українська мережа “Галя Балувана” нещодавно відкрила для себе ринок США. Луцький виробник напівфабрикатів запустив перший магазин під брендом MultiCook і уже місяць працює у Філадельфії.

Наприкінці лютого у Штатах запрацює другий заклад швидкого приготування в Чикаго. Впродовж 2024 року компанія планує розширити свою присутність у США і відкрити ще 100 магазинів.

А як починався шлях компанії, які вдалося масштабуватися на півсвіту та що “Галя Балувана” планує далі, у інтерв’ю The Page розповів співвласник мережі Володимир Матвійчук.

Як створювали "Галя Балувана"?

До заснування мережі Матвійчук займався ресторанним та будівельним бізнесом у Луцьку, зокрема мав власний бар. На жаль, у 2018 році він став збитковим і заклад довелося закрити. Саме тоді і виникла створити у власному приміщенні "бізнес під склом", де прямо в приміщенні виготовляли б домашні напівфабрикати, заморожували їх та продавали.

Власне у цьому і полягала вся родзинка: щоб покупці могли спостерігати, як відбувається процес виготовлення продукції. До появи на ринку "Галі Балуваної" в Україні не було довіри до напівфабрикатів, оскільки не було якісної продукції. І нашим завданням було поєднати ці дві складові в одне ціле і відновити в українців довіру до якісної "заморозки", - каже засновник бізнесу.

Назву обрали не випадково, адже хотіли зруйнувати стереотип і показати, якою має бути сучасна жінка, місце якої не біля плити.

До відкриття першої точки почали готуватися восени 2018 року, воно відбулося вже за чотири місяці. У магазин Матвійчук вклав 30 тисяч доларів і хоча він був розташований не в центрі, лучани швидко полюбили продукцію бренду і почали з'їжджатися з усього міста. Тоді команда ухвалила рішення про те, що “Галі Балуваній” необхідно масштабуватися.

Оскільки я мав у власності кілька приміщень у Луцьку, у мене виникла ідея про відкриття другого закладу. Через пів року "Галя Балувана" відкрила двері в центрі міста. Ми успішно впровадили цей формат в усіх своїх приміщеннях, відкриваючи нові заклади кожні три місяці.

image | 1

Перетворення у франшизу

Згодом Володимир Матвійчук зрозумів, що настав час масштабуватися не лише власним коштом, а й продавати франшизу.

Перші дві франшизи підприємець продав друзям та знайомим, які були регіональними менеджерами, так відкрилися заклади у Львові.

Згодом магазини мережі працювати у столиці, а потім додались і інші міста. Впродовж 2020 року за франчайзингом відкрилося близько 70 магазинів, а за два роки “Галя Балувана” охопила всю Україну.

До повномасштабного вторгнення ми відкрили близько 700 закладів, але після 24 лютого розвиток зупинився, і лише під кінець 2022 року виробництво знову почало масштабуватися.Наразі ми маємо майже 200 партнерів та понад 900 магазинів в Україні. Тобто під час великої війни «Галя» відкрила ще 200 магазинів, - резюмував Матвійчук.

У довоєнні часи термін окупності магазину становив близько 6 місяці, однак сьогодні націнка зменшилася, а інвестиції потребують валютних вкладень, тож йдеться про рік і більше. 

Коли мережа охопила усі великі міста, компанія припинила продаж франшизи в Україні.

image 1 | 2

Повномасштабна війна

Коли розпочалася велика війна, всі партнери об'єдналися в єдине ціле. Ми встановили спільний "гарячий чат" і надавали допомогу один одному, хто чим міг. Першочергово, щоб зменшити обтяження на бізнес, на період війни ми повністю зняли з партнерів роялті – 2 тис. грн щомісяця, - згадує засновник компанії.

Тоді усі логістичні шляхи зруйнувалися і лише завдяки спільним зусиллям вдалося забезпечити безперервне надходження необхідних товарів для виготовлення продукції.

Понад 50 магазинів опинилися під окупацією, з жодного з них не вдалося вивезти обладнання та продукцію. Тож після виїзду на підконтрольні території партнери починали відновлювати свій бізнес з нуля.

Магазини на звільнених територіях сильно постраждали, у Ірпені вони повністю згоріли, а у Херсоні приміщення хоч і вціліли, вся продукція та обладнання були розкрадені окупантами.

Вихід за кордон

Географія української мережі "Галі Балуваної" розширилася до 30 країн та налічує 100 магазинів і 150 партнерів по всьому світу. Магазини бренду працюють у Польщі, Німеччині, Канаді, Чехії, Іспанії, Франції, Нідерландах, Словаччині, Угорщині, Австрії, Швейцарії, Литві, Латвії, Туреччині, Болгарії, Великій Британії, Греції, Молдові, Кіпрі, Бельгії, Швеції, Португалії, Румунії, Естонії, Чорногорії, Грузії та США.

image 3 | 3

Матвійчук каже, що поштовх до відкриття дали бізнесмени, які хотіли працювати за кордоном.

Першим партнером став клієнт з Хмельницького, який виявив бажання відкрити магазин у Кракові. Певний час пішов на вивчення ринку Європи, підготовку документації і уже в серпні 2022 року відбулися перші переговори з майбутнім фрайчайзі.

Постало питання, під яким іменем заходити на європейський ринок, щоб бізнес був упізнаваним усюди. Необхідна була назва, яка б була універсальною і читабельною для кожної країни. Маркетологи зі США створили стильний червоно-білий брендбук і логотип у вигляді каструльки та запропонували варіант Multi Cook, що і означає швидке приготування. Так образ гонорової Галі змінився і став більш сучасним.

Франшиза за кордоном коштує 5 тис. євро, ще близько тис. євро потягне закупівля обладнання, інвентарю, форми для працівників, вивіски, продуктів, з яких виготовлятимуть напівфабрикати. Також потрібно сплачувати роялті у розмірі 100 євро на місяць, в Україні ця сума становить 2 тис. грн.

image 2 | 4

Щодо планів на майбутнє, ми обмежуємося горизонтом у один рік. Все залежатиме від тривалості війни. Однак з березня 2024 року ми триматимемо фокус на розвитку діючих партнерів та запрошуємо нових з усього світу до співпраці.