У російських ТЦ пустує 7,5 млн. кв. м площ
Майже третина іноземних рітейлерів залишила російський ринок — з тих, хто орендував приміщення в ТЦ, про таке рішення оголосили 27% брендів. Ще 51% закордонних марок припинили діяльність, 22% проводять реструктуризацію. Переважна більшість брендів, які припинили свою діяльність (70%), відносяться до fashion-сегменту.
Про це повідомляє консалтингова компанія CORE.XP.
Про свій відхід після вторгнення армії росії в Україну і санкцій, що послідували за цим, повідомляли H&M Group (керує мережами COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M home, Arket та іншими), Nike, Starbucks, Victoria’s Secret, Lush, Lego. Серед брендів, які зараз проводять реструктуризацію, — McDonald’s (Смачно і крапка), Levi’s (JNS), L’Occitane (Л’Окситан).
У списку компаній, що призупинили свою діяльність — Inditex (Zara, Massimo Dutti та інші), MAC, Jo Malone, Decathlon, Adidas, Puma, Hugo Boss, Swarovski.
У Москві, Санкт-Петербурзі та містах-мільйонниках найбільші ТЦ переважно наголошували на присутності світових брендів. У зв’язку з цим, обмеження їхньої роботи значно позначилося на відвідуваності. Так, у ТЦ у Москві вона знизилася у II кварталі приблизно на 6 п. п. щодо I кварталу.
Сьогодні у російських ТЦ не працюють орендарі, які сумарно займають близько 7,5 млн. кв. м. У результаті після їхнього остаточного догляду близько 3 млн кв. м можуть виявитися вільними, що вплине на загальний виторг організацій. Якщо торговий центр не відновився ще від ковидних обмежень, то такий стан справ може спричинити його передбанкрутний стан, прогнозують експерти.
Читайте також: У московських ТЦ до кінця року можуть стати вакантними до 30% площ