Унікальна реконцепція: як старий завод у Белграді перетворили на новий ТРЦ BEO

Белградський торговельний центр BEO нещодавно отримав престижну премію Європейської ради торгових місць (ECSP) 2023 року у категорії "Нове будівництво".

Цікаво, що раніше ТРЦ був зруйнованою фабрикою, яка перетворилася на громадський центр та відзначене значимими нагородами місце для шопінгу. Детальніше про те, як вдалося провести таку успішну реконцепцію, розповіли в компанії UTG, УРТЦ пропонує найцікавіше з матеріалу.

*Довідка. У 2017 році компанія MPC Properties купила землю зруйнованого механічного заводу і почала перетворювати простір з промислового на торговельний. Сьогодні ТРЦ ВЕО у Белграді має площу 44 тис. кв. м, із загальною площею забудови 130 тис. кв. м. Загальна вартість проекту становить понад 110 мільйонів євро.

new city square 1 210716 154946 | 1

Місце розташування

Директор з роздрібного лізингу MPC Properties Неманія Бучінац розповідає, що місце розташування колишнього заводу було ідеальним для торговельного центру, адже це ділянка на сході Белграда в безпосередній близькості до автостради та основних перехресть.

Район має гарне сполучення громадським транспортом у різних напрямках і знаходиться всього за 800 м від найважливішої артерії міста – шосе E75.

Також проєкт має експериментальний дизайн роздрібної торгівлі.

BEO є будинком для більш ніж 130 провідних світових та регіональних брендів у різних категоріях: від одягу, взуття, спорту, аксесуарів, товарів для здоров’я та краси, товарів для дітей до дозвілля, продуктів харчування та напоїв, кіно та розваг. Центр має три комерційні поверхи та два підземні рівні з більш ніж 1200 паркувальними місцями. На першому поверсі розташовані ключові орендарі, такі як найбільший супермаркет, що займає площу понад 2400 кв. м. Також тут розташована простора Центральна площа, яка покликана стати головним місцем збору в центрі. Її видно із зони фуд-корту. Окрім красивого виду на площу, унікальний фуд-корт центру має дві тераси, понад 13 сучасних ресторанів, у тому числі швидкого харчування та вишуканої кухні. Також на третьому рівні розташований багатозальний кінотеатр із вісьмома високотехнологічними екранами, оснащеними дозволами Digital 2D, RealD 3D та 4K, – каже Неманія Бучінац.

beo belgrade gas mg 8501 corrected | 2

Концепція BEO

ТРЦ відомий також своїм інноваційним дизайном та архітектурною концепцією, створеними за останніми тенденціями роздрібної торгівлі.

В об’єкті більше відкритих площ, природного світла та зелені, широкі загальні приміщення, а головна площа дає відчуття відкритого простору. 

Все це створено для того, щоб зробити покупки приємними та розслаблюючими, тому що в такій обстановці відвідувачі надихаються залишатися та робити покупки, а також відчувають атмосферу BEO, – зазначає експерт.

Назва обрана також не випадково, а для того, щоб створити зв’язок між дизайном інтер’єру та атмосферою міста, яке сербською мовою називається Beograd.

Біля головного входу є "Площа Нового Белграда" із футуристичним дизайном, а на протилежному боці навпаки, "Площа Старого Белграда" із унікальною стелею, що зображує монументальні будівлі та повсякденне життя у столиці.

Але головною особливістю об’єкту є Центральна площа під скляним дахом, на якому спеціально розроблена мозаїка BEO, що символізує вид Белграда з висоти пташиного польоту та місце злиття річок Сави та Дунаю.

beo shopping center 2 250620 tw1024 | 3

Оцінка відвідувачів

Згідно з дослідженням UrbiStat, торговельний центр має надзвичайно високий індекс задоволеності – 9,55 з 10 можливих.

Більшість гостей характеризують BEO позитивно, 92% відвідувачів вважають ТЦ ідеальним місцем для вікенду з родиною чи друзями, а 74% вважають його модним місцем.

Середній час перебування у торговельному центрі становить 70 хвилин, а середня сума витрат - 35 євро, переважно купують одяг та продукти.

Цифрові огляди коментарів та оцінок від користувачів у Google Places та Trip Advisor про торговий центр мають середній бал – 4,65 з 5. Також ТРЦ має найвищий показник задоволеності користувачів на цих платформах — 93%.

За даними дослідження, BEO приваблює здебільшого представників покоління Z та альфа-міленіалів.

Плани на майбутнє

У майбутньому керуюча компанія планує розширювати планування на другому поверсі, спорудити там дитячий ігровий майданчик.

Це необхідно для підвищення задоволеності клієнтів та збільшення часу проведення дозвілля у ТРЦ.

Читайте також: Набирає обертів з 1980-х: що буде з культурою торговельних центрів у ОАЕ в найближчі роки

Для цього загальну площу GLA буде збільшено з 44 357 кв. м до 49 700 кв. м.

Також продовжать розвивати соціальні ініціативи та підтримувати спільноти навколо об’єкту. Планується і розроблення “зеленої” програми для змешення впливу на навколишнє середовище.

UTG