Українським ТРЦ доведеться інвестувати у цифрове обслуговування – тенденції ринку

Війна докорінно змінила роботу українських торгових центрів і ключові тренди на ринку. На думку експертів, у майбутньому столичні ТРЦ інвестуватимуть у цифрове самообслуговування.

Споживчі настрої

За даними дослідження Info Sapiens, у квітні цього року індекс споживчих настроїв українців зменшився на 6,6 пунктів.

Також впали показники індексу очікуваних змін особистого матеріального становища та індексу очікуваного розвитку економіки впродовж року.

ТРЦ ледь не першими відчули на собі такі настрої, ритейлери визначили дві ключові тенденції розвитку торгівлі.

Нові тенденції у ТРЦ

По-перше, це перегляд міксу орендарів та відмова від так званих якірних орендарів у зв’язку зі зміною споживчої поведінки.

Аналітики Morgan Stanley зазначають, що у розвинених країнах ринок одягу "досягнув стелі" і вже переживає "структурний спад".

У тамтешніх споживачів і так дуже багато одягу, тож будь-яка нова річ не приносить очікуваного щастя. Через це великі ритейлери, на кшталт GAP, Macy’s, Victoria’s Secret, йдуть з торгових центів, щоб знизити витрати на оренду і бути ближче до місць проживання покупців.

Друга тенденція - посилення персоналізації послуг. Більшість споживачів під час відвідування магазинів використовують свої гаджети та інші цифрові пристрої.

Тому світові ритейлери та великі ТРЦ вже планують інвестувати гроші у цифрове самообслуговування.

Читайте також: Віктор Мольченко, SPAR, “Наш Край”: про логістику, збитки та плани на Крим і Донбас

Керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte в Україні Олександр Ямпольський описує досвід похід до ТРЦ майбутнього так:

Клієнт заздалегідь бронює паркомісце біля найближчого входу, його перша “зупинка” у ТРЦ – це взуттєвий магазин, де продавець уже має вибір взуття його розміру на основі стилів, які покупець попередньо обрав за допомогою власного цифрового аватара.

"Оплата відбувається у вашому смартфоні за 30 секунд, а потім ви йдете в магазин електроніки, щоб знайти нові навушники. Ви обираєте ті, що сподобалися вам найбільше, і знову використовуєте свій телефон, цього разу для сканування штрихкоду та гарантовано отримуєте найнижчу ціну", - описав Олександр Ямпольський.

Інформатор