Український ринок e-commerce активно відновлюється – головні тенденції інтернет-торгівлі

Онлайн торгівля товарами та послугами в Україні не лише повертається до довоєнних показників, а й демонструє досить стрімке зростання.

2023 рік виявився рекордним для багатьох ніш у бізнесі, українські e-commerce майданчики ростуть навіть швидше за зарубіжні, Інтернет-магазини інтегруються в маркетплейси, а у споживачів формуються нові звички.

Про це в коментарі OBOZ.UA розповів CEO та co-founder в Elit-Web Ігор Воловий. Також він поділився результатами досліджень про найпопулярніші товари серед українців та тим, на які нюанси у роботі брендів вони звертають увагу.

Обсяги ринку e-commerce

За даними Statista, до початку повномасштабного вторгнення ринок e-commerce в Україні демонстрував стабільне зростання. Очікувалось, що у 2022 році показники наблизяться до позначки 4 млрд доларів, однак з початком вторгнення обсяги ринку e-commerce впали до 310 млн доларів.

Багато хто очікував, що відновлення буде дуже повільним. Проте вже в 2023 році обсяги відновилися майже до рівня 2019 року і становили 1,7 млрд. дол. За прогнозами, в 2024 році ця сума сягне позначки $2,08 млрд, а в 2025 – 2,5 млрд дол, – каже Воловий.

За словами Волового, в умовах військової нестабільності складно щось прогнозувати, однак перспективи українського e-commerce дійсно оптимістичні.

image 2024 01 23 12 24 45 | 1

Зміна споживчих звичок

Суттєві зміни у поведінці покупців почалися ще під час пандемії Covid-19, а війна лише стимулювала їхнє формування.

Фахівці виділяють три основні фактори, які впливають на купівельну активність українців:

  • доступність товарів;
  • простота та зручність комунікації;
  • швидкість та зручність доставки.

У 2023 році на українському ринку з'явилося багато дропшиперів, зокрема на Prom.ua, OLX та в Instagram. Такий формат роботи більш зручний, а головне – дешевший для бізнесу. Не потрібно створювати свій сайт, займатися його просуванням та вкладати багато коштів у рекламу. Є готові платформи, на яких можна почати працювати вже сьогодні. Знову ж таки, у сучасних українських реаліях такий підхід раціональніший і вигідніший, – вважає CEO та co-founder в Elit-Web.

Соцмережі давно перетворилися на потужні торговельні майданчики, на це є кілька причин. На прикладі Instagram експерт пояснив, що значна частина українців вже зареєстрована у соцмережі, тож для замовлення їм не потрібно робити додаткові дії.

Також формат Instagram-публікацій та реклами дає змогу яскраво презентувати товар чи послугу за допомогою фото та відео, зручно працювати з контентом.

У той же час в продавців з цієї платформи є проблеми зі швидкістю відправлення товарів.

У цьому плані інтернет магазини з власними складами та продуманою логістикою мають суттєву перевагу. Але в цілому обидва формати заслуговують на увагу й актуальні для українського покупця, – підкреслює фахівець.

Топ товарів

За результатами дослідження Speka, понад 10 млн українців здійснюють покупки онлайн. Найпопулярнішими товарами, які українці купують в мережі є:

  • чохли для телефонів;
  • кеди та кросівки;
  • жіночі парфуми;
  • корми та ласощі для домашніх тварин.

Значно зріс попит на комплектуючі для касок і бронежилетів, біодобавки, садові рослини, автозапчастини та косметику.

Загальна картина виглядає так, що в Україні швидше зростають продажі щодо недорогих товарів. А ось динаміка продажів більш дорогої продукції (техніки, електроніки, автомобілів тощо) не настільки виражена, хоча порівняно з 2022 роком вона також відчутна, – зазначає Воловий.

Вибір брендів

Щодо маркетингової активності, підхід українських брендів дуже відрізняється, одні намагаються сконцентруватися на позитиві, а інші створюють рекламу з урахуванням воєнних реалій.

Так чи інакше, ключовою складовою успішної реклами стає її емоційність та здатність викликати в аудиторії почуття, а не просто подання потрібної інформації. Але тут є певна складність, про яку нам слід поговорити окремо, – каже Ігор Воловий.

Фахівець порадив інтернет-продавцям рекламувати не товар чи послугу, а реальну користь, яку вони приносять, а також не “тиснути на жалість”.

Читайте також: Конкуренти “АТБ”. Чому всеукраїнські ритейлери почали відкривати мережі дискаунтерів

Українці зараз перебувають у стані емоційних гойдалок – це правда. А тому й говорити про якийсь єдиний тренд у рекламних настроях досить складно. Однак, спираючись на власні спостереження та досвід, можемо стверджувати, що загальний настрій українців здебільшого переможний. , ми радимо рекламодавцям частіше наголошувати на позитиві, ділитися хорошими емоціями і не намагатися "тиснути на жалість, – резюмував він.