Український e-commerce у 2023 році сягнув майже 5 млрд доларів – дослідження VARUS

Українська галузь e-commerce у 2023 зросла до 4,9 млрд доларів, свідчать дані eCommerce Insights.

Ринок демонструє стабільне зростання, з великою часткою доходу у сферах хобі і дозвілля, електроніки та моди, також набирає популярності категорія продуктових товарів.

Це питання дослідила мережа супермаркетів VARUS, результатами аналізу ділиться видання The Page.

Типи оплати

Останні дані свідчать про цікаву тенденцію у виборі способів оплати замовлень на сайті varus.ua. Так, 77% покупців хочуть оплатити замовлення одразу після його збірки на сайті, тоді як 23% клієнтів обирають оплату при отриманні товару.

Це каже про зростання довіри клієнтів до онлайн-платежів та їх зручності, також вибір оплати одразу після збірки дозволяє швидше отримати товари.

З іншого боку, вибір оплати при отриманні може бути пов'язаний із звичкою до традиційних методів покупок або бажанням перевірити замовлення.

image 3 | 1

Електронні гаманці та банки-еміненти

Під час здійснення замовлень на сайті ритейлера приблизно 50% операцій здійснюються за допомогою електронних гаманців, що свідчить про їхню популярность та зручність у повсякденному використанні.

65% користувачів надають перевагу Android, тоді як 35% використовують iOS. Це може бути пов'язано з більшою різноманітністю та доступністю пристроїв Android на ринку. При цьому середній  чек покупців з iPhone на 17% вищий, що може вказувати на більшу платоспроможність цієї групи споживачів.

Щодо найпопулярніших банків, картками яких клієнти користуються для покупок, частки розподілились так:

  • ПриватБанк — 44,9%;
  • Універсалбанк — 31,2%;
  • ПУМБ —4,2%;
  • А-Банк —4%;
  • Райффайзен — 2,9%;
  • Ощадбанк — 1,8%;
  • Sense Bank — 1%;
  • інші —6,7%.
image 4 | 2
image 5 | 3

Глобальні тренди

На поведінку клієнтів під час онлайн-замовлень значний вплив мають зручність та гнучкість у платіжних опціях, безумовно домінують наступні два тренди:

  1. криптовалюта;
  2. покупка зараз, оплата пізніше (buy now, pay later — BNPL);

Читайте також: Перенесення свят в Україні підняло попит на дитячі іграшки у 2023-му – дослідження

Можна зробити висновок, що галузь e-commerce в Україні продовжуватиме розвиватися, збільшуватиметься популярності цифрових платіжних рішень та вплив мобільних платформ. Тож саме зараз онлайн-ритейлери мають унікальну можливість адаптуватися та інноваційно розвиватися.