Українці відбудовуються: ритейлери та виробники розповіли про ріст попиту на будматеріали

Більшість українських ритейлерів та виробників будівельних матеріалів відзначають зростання попиту на свою продукцію. На їх думку, на показниках відображається традиційний будівельний сезон, який почався навесні.

Як змінився попит на будматеріали?

Комерційний директор міжнародного заводу бетонного устаткування “Моноліт” Юрій Полюхович зазначає, що зараз попит на будівельні матеріали зростає, оскільки зменшився чинник страху.

Він уже не настільки впливає на рішення. Як би грубо це не звучало, але люди звикли до тих умов, які зараз є. Попит зростатиме й далі, коли лінія фронту зміниться, — каже Юрій Полюхович.

Керівник проєкту заводу огороджувальних конструкцій "Мехбуд" Олександр Гук підтверджує стрімке зростання попиту.

Взимку у його підприємства майже не було клієнтів, а зараз відчувається попит на рівні весни 2021 року. За спостереженнями Гука, порівняно із довоєнним часом зросла кількість замовлень від приватних покупців.

Раніше до нас заходили котеджні містечка. Зараз велике будівництво практично зупинилося. Є проєкти, що завершуються, але нових дуже мало, тому попиту з комерції небагато. Більше звертається приватний сектор. Є відчуття, що люди ремонтуються, — пояснив він.

Рекордні продажі на початку 2023 зафіксував український завод-виробник металопластикових вікон “ВікнаНові”. Там теж відзначають, що ажіотаж пов’язаний з тим, що українці відбудовуються.

За словами менеджера роздрібного відділу "ВікнаНові" Анни Багули, географія замовлень протягом року повністю змінилася. До початку повномасштабного вторгнення більшість клієнтів заводу були з Донецької області, то зараз більше замовляють із Миколаєва, Одеси, Харкова. Також компанія вийшла на ринок Київщини.

Але цей підйом поки не стосується преміум сегменту ринку.

Як змінились ціни?

Майже всі учасники ринку говорять про помірне зростання цін протягом року або навіть їхнє зниження (якщо порівнювати ціни в доларах).

Наприклад, з 2018 до 2021 року було постійне зростання цін на металопластикові вікна — загалом приблизно на 50% і більше. Торік нам довелося знайти нових постачальників скла, бо раніше ми замовляли в білорусі. Тепер закуповуємо скло в Туреччині та Румунії. І на ціну це не вплинуло, — розповіла Анна Багула.

Читайте також: Томаш Фіала, Dragon Capital: про збитки компанії від вторгнення рф

Вітчизняні виробники здебільшого підвищили ціни в межах 10-15%, з огляду на інфляцію. Вони намагаються не відлякувати покупців різким подорожчанням.

У роздрібних мережах Києва середнє зростання цін на будматеріали становить 6,8% за перший квартал року. Найбільше здорожчали бетон (+30,3%) і цемент (+22,6%), зазначає рієлтор Віталій Свірідов, який відстежує динаміку ринку.

The Page