Українці очікують від брендів інновацій. Що варто змінювати під час війни (дослідження Kantar)

Попри на щоденну напругу та стурбованість українські споживачі не втрачають надії на майбутнє і вбачають його зокрема в інноваціях від улюблених брендів.

У перший рік повномасштабної війни бренди зіграли велике значення в житті українців і вони з радістю зустрічали повернення великих компаній на вітчизняний ринок, адже це для них було атрибутом повернення відносно мирного і стабільного життя.

Про це йдеться у новому дослідженні Kantar, наприклад, повернення McDonalds сприймалося як подія важлива для розвитку економіки та ознака відновлення стабільності.

А вже у 2023 році український споживач дав зрозуміти, що він потребує від брендів чогось нового - розвитку асортименту, зміни дизайну, запуску нових продуктів та послуг. Інновації вийшли на передній план, - зазначили у компанії.

Чому українці чекають від брендів інновацій?

За даними Kantar Україна, запуск іновацій тим чи іншим брендом дає споживачам наступні сигнали:

  • бренди вірять у майбутнє;
  • бренди піклуються про своїх клієнтів;
  • бренди вірять в Україну;
  • бренди розвиваються.

Однак поряд з важливістю та актуальністю інновацій стоять виклики, з якими стикаються бренди на цьому шляху, у дослідженні виділяють три основних перепони:

Обмежені ресурси споживачів, адже наразі спостерігається значне падіння купівельної спроможності українців. 

Це ж змушує їх більш виважено ставитися до свого вибору зокрема щодо новинок. Згідно з даними Kantar online Track, 63% споживачів вважають важливим, щоб бренд виводив нові, але більш доступні лінійки продуктів. А для 70% споживачів важливо регулярно отримувати знижки на товари та послуги.

Kantar-Ukraine---Consumers-On-Innovations-In-Ukraine

Бренди-челенджери, в українських реаліях це передусім невеликі та локальні бренди, які є серйозними конкурентами для усталених брендів та міжнародних корпорацій. Вони є швидшими та сміливішими, зокрема у питаннях ухвалення рішень щодо запуску новинок.

Зростаюча значущість нових сегментів споживачів - третій виклик.

Це споживачі, які мають свою особливу lifestyle-філософію, споживацьку поведінку, паттерни вибору та покупок. Такими споживачами є представники покоління Gen Z, для яких важливо, аби бренди пропонували їм не тільки нові продукти, але й відповідали новітнім  трендам,  були оригінальні як у продуктових рішеннях, так і у дизайні та комунікації. 

Інновації в сучасних українських умовах

Звісно, війна накладає певні обмеження і компанії часто постають перед питанням доцільності інновацій під час війни.

Для українського споживача одним з ключових механізмів вибору того чи іншого бренду є практичність, тому у компанії виділили наступні напрямки,  в рамках яких інновації є затребуваними серед українців:

  1. Функціональність. До цього пункту відносяться будь-які практичні і зручні продукти, послуги, що спрощують життя і відповідають поточним потребам, можливостям споживачів, зокрема, фінансовим;
  2. Універсальність. Для українського споживача зараз доцільно придбати один продукт, який буде підходити під різні потреби та ситуації;
  3. Задоволення, життя в моменті. Під час повномасштабної війни ця складова перетворилася на нагальну потребу. Споживачеві важливо отримати задоволення в моменті, відволіктись від драматичної реальності, позитивно зарядитись. Але доступна ціна тут також має значення і часто є критерієм вибору;
  4. Здоров’я та підтримка себе. Йдеться про важливість вирішення вже наявних проблем споживачів на фоні довготривалого стресу.

Не менш важливо для брендів пам’ятати про sustainability. Інноваційні рішення в цьому напрямку позитивно впливають на імідж бренду, і є дуже релевантними для покоління і Y, і Z, і Alfa.

Читайте також: Торгівля значно погіршила оцінки діяльності. Підсумки опитування українського бізнесу в квітні

Сюди ж відноситься і диджиталізація, яка є частиною життя молодого покоління. Для них це modus operandi. Крім того, інноваційні рішення в цьому напрямку дозволяють задовольняти низку потреб: і в функціональності, і в sustainability. Тому брендам варто взаємодіяти зі споживачами через додатки, пропонувати розумні матеріали із переробленої сировини, використовувати можливості AI, - резюмували у дослідженні.