Українці готуються до зими: в “Епіцентрі” помітили зростання попиту на енерготовари

В Україні знову зростає попит на генератори та зарядні станції. Цьогоріч до можливих перебоїв з енергопостачанням в осінньо-зимовий період почали готуватися ще влітку.

У результаті продажі енергогенерувального обладнання в країні знову зростають, повідомили УРТЦ у прес-службі мережі “Епіцентр”.

Минулого року пік продажів енерготоварів припав на другу половину осені, саме тоді почались масовані ракетні удари по інфраструктурі України, які і призвели до віялових відключень світла.

Влада вже попередила українців, що цього року агресор планує нові атаки на енергетичні об’єкти, тож населення почало готуватись до опалювального сезону з серпня. Продажі генераторів у мережі торговельних центрів “Епіцентр” у останній місяць літа зросли майже на 80%, порівняно з аналогічним періодом 2022 року.

Минулого року ніхто в країні не міг спрогнозувати ситуацію з енергопостачанням. Споживачі не розуміли, генератори якої потужності їм необхідні, тому купували найбільш ходові агрегати на 2,5-3 кВт. Цьогоріч все більше українців готуються якісніше, купуючи потужніші генератори, які здатні забезпечувати роботу насосів, обігріву та побутової техніки, - пояснює директорка напрямку "Автогрупа та інструменти" мережі Ольга Ющенко.

Що купують найбільше?

Найбільше українці купують побутові бензинові генератори, на які припадає понад 70% продажів. Найпопулярнішими за потужністю є агрегати на 2,5-3 кВт, які можуть забезпечити освітлення будинку та роботу деяких електричних приладів. Також значно зросли продажі (у 7 разів) більш потужних генераторів на 4-5,5 кВт.

Все частіше покупці звертають увагу на портативні зарядні станції, які можуть забезпечити електропостачання у багатоквартирних будинках.

У серпні цього року їхні продажі в понад 25 разів перевищували обсяги реалізації серпня 2022-го. Однак, настільки суттєва динаміка зростання пов'язана і з тим, що це відносно нова для нашої країни товарна категорія, про яку ще рік тому мало хто знав.

Сьогодні, окрім найбільш популярного бренду EcoFlow, на українському ринку представлені десятки інших торгових марок, які також користуються великим попитом. Серед іншої електроніки можна відзначити збільшення обсягів реалізації сушарок для фруктів та овочів, що може свідчити про бажання українців запастися продуктами харчування з тривалим терміном зберігання. Також, за нашими очікуваннями, з приходом холодів в Україні знову почнуть зростати продажі електронних ковдр, як це відбувалося торік, - зазначає директор центрів техніки "ЦеТе" мережі Епіцентр Олександр Величко.

Чи очікувати дефіцит?

У “Епіцентр” запевняють, що попри новий сплеск попиту на енергогенерувальні товари, їхнього суттєвого дефіциту в країні не очікується.

Зараз на вітчизняному ринку є значні запаси продукції цієї категорії, адже на фоні ажіотажного попиту минулого року багато компаній завезли великі партії товару і не встигли розпродати.

Щодо цьогорічних цін, то вони суттєво нижчі за ті, що були у минулий осінньо-зимовий період. Тоді основними причинами подорожчання був не лише дефіцит, а й логістичні складнощі.

Навесні цього року, коли в Україну почали надходити прямі поставки з Китаю і ринок наситився товаром, ціни також суттєво впали і залишаються стабільними навіть зараз, коли ми знову фіксуємо зростання продажів. Враховуючи насиченість ринку товаром вважаємо, що зараз передумови для суттєвого зростання цін на енергогенерувальні товари в Україні відсутні. Проте в умовах повномасштабної війни ситуація в країні може швидко змінюватися, - додає Ольга Ющенко.

Читайте також: Зростання трафіку та ставок: як столичні ТРЦ пройшли першу половину 2023-го і чого чекати далі

В “Епіцентрі” прогнозують, що населення продовжить готуватися до зими найближчим часом, тож попит на ці товари залишатиметься на відносно високому рівні. Подальша динаміка продажів буде напряму залежати від енергетичної ситуації.