Україна намагається зареєструвати легендарну фразу про російський корабель як торговельну марку

Державна прикордонна служба України хоче зареєструвати фразу “Російський військовий корабель, йди…!" як торговельну марку.

Ці слова вимовив прикордонник з острова Зміїний на початку повномасштабного вторгнення, у відповідь на пропозицію окупантів здатися в полону.

Однак в Офісі інтелектуальної власності Європейського Союзу (EUIPO) виступають проти цього, адже вважають, що лозунг не відповідає вимозі стати торговою маркою.

Ми вважаємо, що авторство такої торгової марки має належати державі Україна… як підтвердження рішучості та незламності українських прикордонників, — сказав речник Держприкордонслужби Андрій Демченко.

На його думку, треба віддати належне захиснику, який своїм сміливив вчинком надихнув людей, Україну та світову спільноту.

Вперше брюссельські юристи Андрій Буковнік і Тарас Кульбаба подали заявку на торговельну марку 16 березня 2022 року від автора, з дозволу його родини. Юристи побоювались, що хтось інший може спробувати зареєструвати ТМ раніше, тож своєчасна реєстрація мала гарантувати, що ніхто інший не отримає прибутку від гасла.

Наразі на багатьох торгових платформах можна знайти різноманітні товари з різними варіаціями цієї фрази, однак ні Україна, ні солдат, який був захоплений у полон, а потім звільнений, не отримують з цього прибутку та не можуть завадити робити це підприємцям з “нещирими намірами”.

Це дуже важливо для європейських споживачів, тому що зараз їх вводять в оману. На ринку є дуже погані гравці, і Україна нічого не може з цим зробити, – сказав Буковник.

Проблеми з Офісом інтелектуальної власності Європейського Союзу (EUIPO)

Втім EUIPO на цю пропозицію повідомив, що фраза не може стати торговельною маркою, бо вона "суперечить загальноприйнятим принципам моралі, оскільки прагне [...] отримати фінансову вигоду від того, що загальновизнано вважається трагічною подією".

Перша відмова була справді образливою. Це було дуже боляче, тому що вони сказали, що солдат буде наживатися на війні на власному висловлюванні, яке він сказав російському військовому кораблю під час війни, — пояснив Буковник.

Для того, щоб обійти звинувачення у спекуляції та з міркувань безпеки, юристи подали заяву від імені Держприкордонслужби України.

Однак EUIPO вдруге відхилив заявку на отримання торговельної марки в грудні 2022 року, тоді це пояснили тим, що в ній використовуються "вульгарні висловлювання з образливим сексуальним підтекстом".

Після цього Буковник і Кульбаба подали апеляцію в лютому 2023 року, але вона також була відхилена, на цей раз у відомстві стверджували, що фраза не має "відмітного характеру", тобто не може ідентифікувати та відрізнити свої товари чи послуги від товарів або послуг іншого походження.

Ми віримо в справедливість і сподіваємося, що рішення щодо торговельної марки  буде виваженим і на користь тих, хто героїчно висловив цю фразу, – зауважив Демченко.

Читайте також: Програму “українського кешбеку” представлять до кінця березня – як вона працюватиме

Втім, українська сторона не планує відмовлятися від справи, і в лютому цього року подали ще одну апеляцію.

Politico