Відхід зарубіжних брендів з росії призвів до масового розпродажу торгових центрів
Власники російських торгових центрів почали активно виставляти об'єкти продаж.
Всього з функціонують на росії 3 тис. торгових центрів на продаж вже виставлено близько 100 об’єктів. Це у 2-3 рази більше порівняно з показником минулого року. Про це повідомив голова Радянського Союзу ТЦ Булат Шакіров.
Йдеться про об’єкти площею 10-50 тис. кв. м. Наприклад, площа московських «Європейського» чи «Охотного ряду» становить трохи більше 60 тис. кв. м. За словами експерта, запропоновані покупцям торгові центри знаходяться в Москві та області, Санкт-Петербурзі, Казані та інших містах-мільйонниках. Знакові об’єкти у столиці поки що не виставляють на продаж.
За словами голови Союзу ТЦ, трафік у торгових центрах росії скоротився на 10% до минулого року і на 25% — до позаминулого.
Читайте також: Вільні площі в російських ТРЦ після відходу західних брендів оцінюються в 3,5 млн. кв. м
«Річ у тому, що на початку березня тимчасово закрилися іноземні бренди — це близько 30–40% орендарів у ТЦ, які наразі не працюють. Отже, прибуток торгових центрів від продажів серйозно скоротився. Плюс до цього зменшилась сума орендної плати. Зазвичай магазини оплачують оренду залежно від свого обороту, тобто у контрактах фіксують відсоток реалізації. Зараз партнери працюють за іншою схемою — орендарі, які взяли паузу в роботі, тепер платять фіксовану суму», — зауважив Булат Шакіров.
Він також додав, що ТЦ не орієнтовані на таку фінансову модель: значна частина мереж в об’єктах не працює, внаслідок чого різко скоротився трафік та орендні платежі.