У ЄС заборонять викидати та спалювати непроданий одяг

Країни-члени Євросоюзу попередньо домовились про заборону знищувати непроданий одяг, щоб зменшувати відходи від текстильної промисловості.

Зазначається, що відходи саме від цього вида виробництва становлять одну п’яту викидів парникових газів у ЄС.

У Єврокомісії підрахували, що жителі Євросоюзу щороку викидають майже 6 млн тонн текстилю і лише чверть від цього обсягу переробляється належним чином.

Однак не всі бізнесмени та політики згодні з таким рішенням, вони попереджають, що надмірне екологічне регулювання може задушити європейську економіку.

Наприклад, французький президент Еммануель Макрон нещодавно закликав до “регуляторної паузи” у галузі екології, щоб ЄС зосередився на запровадженні вже ухвалених законів.

Особливості нової заборони

Товари, які покупці повертають в магазин, дуже важко переробляти роздрібним майданчикам, тож весь цей текстиль часто викидають чи знищують.

До знищення “небажаного” товару часто вдаються і дизайнерські бренди, щоб уникнути потрапляння цих речей на чорний ринок.

Наприклад, британський модний ритейлер Burberry повідомив, що у 2018 році спалив не продані товари на суму 28,6 млн фунтів стерлінгів. Компанія відмовилась від такої практики після гучної критики суспільства.

У березні минулого року Єврокомісія представила план, спрямований на підтримку переробки та повторного використання товарів, зокрема текстилю та взуття.

Але тоді знищувати непроданий товар не забороняли, лише вимагали звіту від великих компанії щодо обсягів викинутої продукції.

А от минулого тижня було підтримано заборону саме на знищення одягу та аксесуарів, котра потрапить до вимог щодо екодизайну для виробників на території держав-членів ЄС.

Згідно з умовами проєкту, кожен товар матиме "паспорт продукту", що міститиме інформацію про його виготовлення, а онлайн-маркетплейсам будуть висунені вимоги, щодо продажу відповідних товарів.

Читайте також: Частка власних торгових марок на ринку FMCG у Європі досягла 38%

У ЄК зауважують, що нова заборона не стосуватиметься малого бізнесу, а середній бізнес отримає на перехід більше часу.

Проти такої ініціативи виступає Швеція, оскільки там розташований роздрібний fashion-гігант H&M.

Financial Times