Творці футболки I’M Ukrainian: як бренд CREATIVE DEPO почав одягати президента
Засновники модного бренду CREATIVE DEPO Юрій Жайворонок і Денис Левченко, розповіли, як створили свій знаменитий принт I’M Ukrainian і як це вмить змінило їх бізнес.
*Довідка. 9 травня 2022 року бренд став відомим на всю країну, оскільки напередодні в мережу виклали відеозвернення президента Володимира Зеленського до Дня пам’яті на тлі зруйнованого будинку в Бородянці. На відео він був у футболці з надписом I’M UKRAINIAN від CREATIVE DEPO, що зробило її бестселлером.
Бізнес до повномасштабного вторгнення
Юрій Жайворонок розповідає, що бренд CREATIVE DEPO створили під час локдауну, але бізнес поступово почав згасати і підприємці вигадали нові ідеї для реалізації.
У нас було два варіанти: робити бренд одягу або опт. На тому етапі ми обрали опт, бо були можливості по кооперації з великим проектом Big Money Євгена Черняка, і зробили для нього мерч. Він став початковим кейсом, який відкрив дорогу на ринок B2B. Далі ми просувались вже по сарафанному радіо, і багато великих компаній прийшли по рекомендаціях — Reface, Монобанк, Київстар, СТБ, - каже бізнесмен.
Для когось бренд робив мерч “під ключ”, а для когось лише частково. Компанія продовжувала розвивати B2B-напрямок і навіть не думали, що колись почнуть продавати у роздріб.
Повномасштабна війна
Денис Левченко розповідає, що з початком повномасштабної війни стало зрозуміло, що багато великих компаній будуть різати бюджети на маркетинг і мерч.
Це означало, що треба кардинально міняти вектор подальшої діяльності і вже за два тижні бренд запустив колекцію з українськими принтами.
Підприємці зрозуміли, що в такий час українці швидше за все не так активно купуватимуть одяг. Тому колекцію зробили націлену на українців, що живуть у Європі чи на європейців, які хотіли б якимось чином підтримати Україну.
Ні я, ні мій партнер не є ілюстраторами, тому знайшли цікаві дизайни в інтернеті, написали авторам і домовились з ними. Це були ілюстрації на українську тематику: серце в кольорі українського прапора, Тарас Шевченко, коктейль Молотова. У нас була така концепція: 50% з прибутку відправляємо на ЗСУ, а 10% - в якості роялті авторам. У лінійці було всього п’ять дизайнів і лише один з них ми розробили самостійно — принт I’M Ukrainian, який надалі став найпопулярнішим. Ми хотіли зробити дизайн, який люди, що виїхали з України могли б одягти, і без слів було всім зрозуміло, що вони українці. Тобто таку річ, якою б вони пишалися, - розповідає Жайворонок.
Як починались продажі?
На початку у бренду було 100-120 підписників в Instagram, які прийшли з ринку B2B, але релевантної аудиторії не було.
Засновники CREATIVE DEPO писали різним блогерам, щоб вони підтримали бренд. Ця тактика дала перших 2−3 тис. підписників і допомогло "розігнати" бренд.
Спочатку працювали по 100% передплаті і в перший місяць мали до 20 продажів щодня.
Ми не очікували, що це вистрелить. Але багато людей хотіли купувати саме українські товари, українських виробників, хотіли підтримати бізнес та економіку. Тоді ми зрозуміли, що тренд на українське не разовий, не періодичний. Він великий, українці і люди за кордоном цікавляться українськими речами. Хтось для того, аби підтримати, а хтось — аби кожен день носити, - каже Дмитро Левченко.
Футболка Зеленського
За словами Жайворонка, спочатку вони побачили фото президента у своїй футболці десь в ОП, але річ була майже повністю схована під кофтою і не можливо точно сказати, що це за принт.
Впевнились у тому, що це саме I’M Ukrainian лише 8 травня, коли президент записав в ній відео звернення.
Наступного ранку бізнесмен побачив десятки повідомлень у себе в діректі із запитаннями щодо футболки.
Я навіть не знав, що відповідати, бо ми не відправляли її президенту. Згодом вже почали аналізувати, як вона до нього потрапила. Тоді у Instagram з’явився оптовий клієнт, який замовив одразу більше 10 речей. Зазвичай люди замовляють одну-дві речі, а це було 10 або 20 штук. У нас на той момент таких клієнтів було всього декілька, один замовляв за кордон, а цей замовив в Україну. Коли ми загуглили його ім'я та прізвище, побачили, що ця людина має відношення до Офісу президента, - пояснює співзасновник бренду.
На думку Жайворонка, така популярність це і добре і погано одночасно. З одного боку, на цей дизайн буде великий попит і кожен захоче собі таку футболку. Але буде і велика конкуренція, з’явиться безліч копій.
Тому перше, що було зроблено для того, щоб показати, хто є оригінальним творцем бренду - запуск реклами у Facebook та Instagram. Після цього з’явився величезний потік нових клієнтів.
Замовлень було більше сотні на день. Часто у замовленні було по дві-три одиниці, тому самих речей ми тоді продавали навіть більше. Я пам’ятаю один вечір, коли був дуже сильний пік і у нас було під 60 переписок з клієнтами за одну годину, - каже Левченко.
Робота з Офісом президента
Після Зеленського у футболці з таким саме принтом з’являвся ще голова ОП Андрій Єрмак та різні радники Офісу.
Також часто писали різні депутати чи відомі люди, які хотіли собі таку ж футболку.
Коли ми випускали другу колекцію, то поставили собі міні-мету — аби речі з неї також одягнув президент. У ній було всього два дизайни: з написами From Kyiv with love та Ukraine. Тоді ми написали в Instagram вже напряму людям з ОП, і футболку Ukraine тепер також періодично одягає президент. Він в принципі зараз амбасадор українських брендів і це дуже круто.
З боку іноземних покупців найбільший попит був минулої весни та влітку і становив близько 20-30% від усіх замовлень.
Клієнтами були або українці, які виїхали, або ті, хто хотів зробити символічний подарунок з українською символікою.
Виробництво під час війни
З початком повномасштабного вторгнення багато складів з тканиною були недоступні з тих чи інших причин, також зупинили роботу багато цехів.
Цех, з яким раніше працював бренд знаходився у Дніпрі, а багато співробітників цього підприємства пішли на фронт.
Тоді засновники бренду зняли офіс і почали розвивати виробництво. Зараз у CREATIVE DEPO працює дев’ять людей.
Всього у нас зараз 10 дизайнів. Ми свідомо не робимо дуже багато речей: в асортименті є худі, футболки, світшоти, кепки та чохли для телефонів. Зараз вийшла нова колекція в кольорі хакі, вже з’явилися обкладинки для паспортів і кардхолдери. Під якісь ситуації ми робили лімітовані колекції. Наприклад, з фото Києва під час блекаутів чи на честь дня народження Сковороди, - пояснює Юрій Жайворонок.
Читайте також: Як війна змінила шопінг українців у торгових центрах – відгуки ТРЦ
Бестселером досі є дизайн I’M Ukrainian, але змінилась ціль покупки цієї футболки у клієнтів. У перші півроку повномасштабної війни купували для себе, а зараз переважно на подарунки.
Зараз бренд має в середньому 300−400 замовлень на місяць, але співвідношення роздрібних і гуртових замовлень приблизно 60−70% до 30−40%.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації