Тримають 10% ринку: які польські бренди планують масштабне зростання в Україні у 2024-му

Поки деякі західні компанії коливаються у роздумах - чи повертатись на український ринок, його активно захоплюють польські бренди.

Так, наприкінці 2023 року одразу дві польські мережі анонсували відкриття магазинів в Україні, а вже присутні суттєво зміцнили позиції.

Мультипродуктова мережа HalfPrice вже відкрила свій перший магазин у Києві, а бренд Greenpoint ще в пошуках партнерів, проте має план відкрити 20 магазинів у 2024 році.

Про те, яку частку ринку вже захопили польські ритейлери, які нові гравці чекають на українців та що вони планують, розповідає Forbes. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.

Частка ринку

У листопаді в столичному ТРЦ Respublika Park відкрився перший в Україні магазин польської мережі HalfPrice.

Ритейлер представляє концепцію off-price: продаж товарів відомих брендів з великими знижками. Наразі компанія веде переговори з іншими торговими центрами, повідомили у CCC Group, однак до моменту укладення договору інформація не розголошується.

HalfPrice розвивається у великому форматі, у ТРЦ Respublika Park її магазин займає 1800 кв. м і тепер компанія шукає приміщення від 2000 квадратів. Тому бренду цікаві ті ТРЦ, які можуть запропонувати такі локації.

На думку директорки компанії UTG Євгенії Локтіонової, ритейлер має всі шанси закріпитися на українському ринку.

Вона пропонує добре відомі бренди високої якості за зниженими цінами, асортимент жіночого, чоловічого, дитячого одягу, товари для дому, взуття та аксесуари, – пояснює експертка і додає, що конкурентів у HalfPrice в Україні немає.

CCC Group працює в Україні ще з 2012 року і має у своєму портфелі не лише новий для українців HalfPrice. CCC – другий польський ритейлер за кількістю магазинів в Україні. На кінець 2023 року мережа мала в Україні 15 торгових локацій.

Набагато більше має LPP Group, яка вийшла на наш ринок ще у далекому 2023-му та вивела всі свої п’ять брендів (Reserved, Cropp, House, Mohito та Sinsay). В її портфелі 144 магазини, загальною площею 134 675 кв. м.

У Pro-Consulting підрахували, що LPP Group не лише лідер серед польських ритейл-компаній в Україні, а й серед усіх іноземних брендів fast fashion. За оцінками компанії, група має “тримає” 10% організованого ритейлу.

За даними Опендатабот, у 2022-му компанія отримала дохід у 3,7 млрд грн, а дохід ССС становив 223,4 млн грн.

LPP Group заробляє в Україні навіть більше за Inditex, який у довоєнному 2021 році досяг показника у 3,2 млрд грн, а H&M наторгував на 1,2 млрд грн.

На магазини LPP припадає третина польських торгових марок/мереж, що працюють у фізичному ритейлі в Україні. Загалом таких близько 15, однак жодна з них не представлена на нашому ринку настільки широко.

В UTG кажуть, що польські бренди займають 10% українського ритейл-ринку.

bd03247b7ee7ea3701a9395d3ce24f81 | 1

Нові гравці

Вже у 2024-му до польських компаній в Україні може доєднатися бренд жіночого одягу й аксесуарів Greenpoint.

Ексклюзивним партнером є Retail & Development Advisor (RDA), яка веде перемовини з кількома потенційними франчайзі, від результатів - залежатиме план розвитку бренду.

Компанія Greenpoint готова відкрити 20 магазинів, але більшість залежить від партнера, – каже генеральний директор Retail&Development Advisor Андрій Лотоцький.

Greenpoint цікавлять передусім Київ та західні регіони країни, компанія планує відкриватися у торговельних центрах та може розглядати приміщення у стріт-ритейлі.

Після дебюту бренд увійде в пряму конкуренцію з такими вітчизняними компаніями, як Vovk і Must Have, а також із німецьким Orsay.

Продовжать експансію і лідери ринку, за словами генерального директора LPP в Україні Ярема Івахіва, цього року компанія хоче майже вдвічі збільшити присутність в країні. Перш за все за рахунок бренду Sinsay.

Читайте також: У ТРЦ “ПортCity” відкрився перший у Луцьку офіційний магазин бренду Kiko Milano

Євгенія Локтіонова вважає, що зараз саме час для відкриття нових магазинів і виходу нових брендів, і додає, що місцевому споживачеві могли б бути цікавими також мережа товарів для дому Pepco та модний бренд Medicine.