Третій квартал став найгіршим в історії російського ритейлу

Третій квартал 2022 року став найгіршим в історії російського продуктового ритейлу, випливає з матеріалів дослідження аналітичної компанії INFOLine. За словами гендиректора агентства, у липні-вересні було зафіксовано найгіршу динаміку порівнянних продажів у сучасній історії.

LfL-продаж навіть у лідерів ринку виявився значно нижчим за рівень інфляції. Так, зокрема, у торговельній мережі «Перекресток» порівняний продаж зріс лише на 6,3% при інфляції в межах 15-20%. А в малих форматах торгової мережі «Лента» порівняний продаж скоротився на 6,8%.

Негативну динаміку також відзначили в мережі гіпермаркетів «О’Кей» — мінус 3,3%. У дискаунтерах мережі Fix Price також відзначалося падіння купівельного трафіку та обсягу продажу у натуральному вираженні.

«Природні демографічні втрати, геополітична міграція, режим жорсткої споживчої економії, коли все більше покупців ставить на перше місце фактор ціни, — ці причини дуже драматично змінюють ландшафт галузі», — прокоментував генеральний директор INFOLine Іван Федяков.

Аналітики зазначають, що незначний приріст виручки продавців продуктів та товарів повсякденного попиту забезпечується виключно за рахунок високої інфляції. Ситуація у четвертому кварталі, як очікується, може погіршитися.

«Якщо найближчим часом ситуація не зміниться на краще, то з настанням нового року ми ризикуємо отримати, по-перше, низку банкрутств, а по-друге, вихід з ринку вже не тільки іноземних, а й російських компаній», — додав Федяков.

Читайте також: Відвідуваність торговельних центрів Москви продовжує скорочуватися