Тренди на ринку торговельної нерухомості України: Зниження орендних ставок та повернення ручного управління
Компанія UTG підбила підсумки першого півріччя 2022 року на ринку торгівельної нерухомості України. Згідно з аналізом, у червні порівняно з лютим поточного року спостерігається різке зниження ставок оренди та скорочення максимальних внесків, які орендарі готові сплачувати навіть у спокійніших західних регіонах нашої країни, де зараз зберігається попит. Про це повідомили експерти компанії у рамках zoom-конференції, проведеної наприкінці червня спільно з виданням Commercial Property.
Так, за підрахунками, тепер оплата за оренду 1 кв. м кіоску або дрібноформатного магазину становить близько $70-250 на відміну від $110-420 у лютому. Для ресторанів та кафе ставки знизилися з $6-35 до $1-15, для дитячих розважальних центрів з $1-10 до $1-6, ще більше зменшилася плата для кінотеатрів: з $2-12 до $1-4. Також за спостереженнями фахівців на ринку торговельної нерухомості практично для всіх товарних груп з’явилася можливість орендувати приміщення з урахуванням лише відсотків від товарообігу з фіксованим мінімальним платежем.
Крім зниження оренди, у ці нелегкі часи керуючі компанії повертаються до ручного управління та індивідуального підходу до кожного орендаря. Насамперед це пов’язано з тим, що навіть у рамках одного міста деякі магазини торгують добре і демонструють непогані показники фінансової стійкості, тоді як інші магазини тієї ж мережі не можуть згенерувати достатню відвідуваність і демонструють низькі показники своєї роботи.
Другий важливий чинник зміни політики керуючих компаній у тому, що більшість персоналу великих торгових об’єктів нашої країни становили переважно жінки, багато з яких у пошуках безпеки виїхали за кордон. Тому зараз можна говорити про відтік інтелектуальних та найбільш кваліфікованих кадрів, які добре знали внутрішню структуру ТРЦ. Відповідно, на ринку відчувається певний дефіцит кадрів, які добре розуміють структуру торгової націнки для окремих магазинів, які можуть швидко та ефективно домовлятися із мережами.
Читайте також: Як війна в Україні вплинула на роботу торгових центрів