ТРЦ на росії втрачають відвідувачів, виручку та орендарів

За минулі 3 тижні, на тлі антиросійських санкцій, у ТРЦ російської федерації відбулися серйозні зміни. За цей час виторг у торгових центрах великих міст впав до 50%, закрито близько 30% площ, кількість відвідувачів зменшилася на третину.

За даними «Колієрз Інтерншнл», про зупинення діяльності в Росії заявили близько ста іноземних рітейлерів. Майже половина з них (44%) відноситься до сегменту fashion, 27% припадає на косметику та парфумерію.

Як правило, іноземні бренди в сегментах фешн та громадського харчування були «якорями» у торгових та торговельно-розважальних комплексах. Тому їх догляд чи тимчасове призупинення роботи найсильніше б’є по ТЦ.

Наприклад, за оцінкою генерального директора петербурзького ТРЦ “Галереї” Дмитра Зубкова, в середньому в торгових центрах Петербурга закриті від 20% до 40% площ, в основному їх займали якірні орендарі.

За оцінкою аналітиків компанії «Рентавед», частка зарубіжних брендів, які призупинили діяльність у Росії, становить близько 15-20%, а обсяг займаних ними приміщень у ТРЦ може досягати 30-40%.

Експерт на російському ринку торгової нерухомості Владислав Фадєєв вважає, що ТРЦ росії втратили до 50% виторгу. За його оцінкою, кількість відвідувачів торгових центрів у Петербурзі зменшилася на 20%-30%, у Москві ця частка менша.

Засновник девелоперської компанії «Отеліт», регіональний представник російської ради торгових центрів (РРТЦ) у Сибіру та Новосибірську Євген Бурденюк також зазначив, що через закриті магазини міжнародних марок великі ТРЦ втрачають відвідуваність, клієнти не доходять і до брендів, що залишилися, що позначається на роботі торгових центрів.

Він також вважає, що в повному обсязі іноземні бренди, що пішли, не замінять ні вітчизняні виробники, ні турецькі, ні китайські компанії.

«У них не збудовано логістику, рекламу, немає грамотно підібраної асортиментної лінійки. Крім того, що заважало російським компаніям замінювати іноземні бренди раніше? У Росії немає побудованого бізнесу світового масштабу такого рівня, його обсягів, рекламних підходів, впливу на ринок, інформаційної забезпеченості. Йдуть мастодонти. Їхнє заміщення — відстрочена історія, у кращому разі на 1-2 роки», — зазначає Євген Бурденюк.

Читайте також: На росії рітейлери відмовляються відкривати нові торгові точки