Трафік торговельних об’єктів у Києві за рік знизився на третину
На кінець листопада 2022 року вакантність торговельних центрів Києва складає в середньому 18,8%. Найбільший рівень вільних приміщень властивий для великоформатних об’єктів регіонального (26,0%) та окружного форматів (17,9%). Велика вакантність у цих об’єктах пов’язана з зупиненням роботи на час воєнного стану міжнародних операторів.
Зрозуміло, що розглядаючи питання поновлення роботи в Україні, міжнародні оператори перш за все ставлять питання безпеки покупців та персоналу. При цьому для ритейлерів важливими є наявність укриття поруч із торговельним об’єктом та продуманих шляхів евакуації з ТРЦ/магазину. Наразі ці критерії вже виконуються практично у всіх ТЦ України. Тому найбільш постраждалою стороною призупинення роботи великих міжнародних ритейлерів є ТРЦ. Саме вони відчувають складності в роботі через зупинення роботи магазинів, які займали великі площі та були якірними або трафікоутворюючими. Тому орендодавці максимально йдуть назустріч відомим брендам та підтримуватимуть їх відкриття, зберігаючи місця у торгових галереях.
На тлі існуючої ситуації відвідуваність столичних торговельних центрів у листопаді цього року склала 343 особи на 1000 кв. м. Для порівняння — в цей же час минулого року цей показник складав 506 осіб на 1000 кв. м. Тобто відвідуваність торговельних об’єктів за рік знизилася на 32,2%. І, хоча товарообіг ритейлерів в абсолютних цифрах практично не змінився, змінилася його структура: значно скоротилися витрати на одяг, портативну електроніку, периферійну техніку, меблі, товари для дому, і навпаки значно збільшились витрати на продукти харчування.
Читайте також: Як працюють столичні ТРЦ за відсутності світла