Tiffany, Cartier та інші: люксові ювелірні бренди продовжують використовувати діаманти з рф

Люксові ювелірні бренди, зокрема Tiffany і Cartier, оголосили, що більше не купують російські діаманти для своїх виробів, одразу після початку повномасштабної війни. Насправді ж компанії продовжують отримувати їх через посередників, передусім - ОАЕ.

Розслідувачі Kyiv Independent зазначають, що через півтора роки з початку вторгнення експортні дані свідчать, що країна-агресорка продовжує продавати свої діаманти на захід через інші країни.

Російський виробник алмазів "Алроса" продовжує отримувати прибуток від продажу дорогоцінного каміння, завдяки слабким американським санкціям і відсутності будь-яких обмежень щодо цього сектору в ЄС.

Ймовірно, гроші від продажу діамантів компанія частково використовує для прямого фінансування російської армії.

Клієнти ювелірних брендів, таких як Tiffany і Cartier, не підозрюють, що гроші, які вони витрачають на діаманти, можуть сприяти війні росії. Tiffany заперечує звинувачення, а Cartier не відповіла на інформаційний запит Kyiv Independent, – пише видання.

Шлях російських діамантів

Відстежити походження каміння майже неможливо, оскільки воно може десятки разів переходити з рук у руки, перш ніж опинитися на прикрасі.

Добуті із землі діаманти називають "необробленими". Це каміння сертифіковано відповідно до Кімберлійського процесу, започаткованого у 2000 році з метою зупинити торгівлю діамантами, що підживлює повстанські рухи.

Кімберлійський процес охоплює лише алмази, які фінансують повстанські групи, але не ті камінці, які йдуть на фінансування російської агресії.

Тож потім діаманти проходять процес поліровки, огранки та продаються посередниками чи ювелірам. Алмази менше одного карата продаються змішаними мішками і сортуються не за походженням, а за розміром та якістю. 

За словами двох джерел на цьому ринку, на даному етапі відстежити походження алмазів стає практично неможливо.

Ще троє експертів назвали Дубай “пральнею” алмазної галузі. Саме це місто є основним центром змішування каменів, куди компанії ввозять російські камені в посилки "змішаного походження".

Є два основних способи приховати походження каменю:

  • полірування в індійському місті Сурат, після чого діамант не вважається "російським" за законодавством США;
  • змішати необроблені алмази в пакетах у Дубаї, а потім продати полірувальникам як "змішаний" товар.

Таким чином, російські діаманти, відшліфовані в третій країні, більше не вважаються "російськими", а російські діаманти, що продаються в змішаних упаковках, неможливо відстежити до країни походження, – пояснює видання.

За словами інсайдерів, люксові ювелірні бренди не можуть гарантувати, що вони не продають російські діаманти, хоча багато хто обіцяв не робити цього.

Західні модні дома не купують алмази безпосередньо в "Алроса", вони працюють з компаніями, які купують камені "змішаного походження" в Дубаї.

Співрозмовник у галузі розповів, що бренди накшталт Cartier і Tiffany, працюють лише з невеликою кількістю надійних постачальників. А ті, у свою чергу, безпосередньо купують алмази "змішаного походження" в інших компаній. 

За даними Import Genius, після початку повномасштабної війни понад 400 компаній придбали російські необроблені алмази.

Діаманти компанії Cartier мають наступний дисклеймер у внутрішніх документах: "Продавець цим гарантує, що ці діаманти не були огранені з необроблених діамантів, що походять з росії". 

Читайте також: LVMH пережив найбільше внутрішньоденне падіння акцій за майже два роки

Інші бренди використовують схожі формулювання. Однак, люксові виробники знають, що цифри не збігаються, і закривають на це очі.

Ще один Інсайдер з галузі розповів, що знає покупця, який отримує російські діаманти та продає їх групі Louis Vuitton Moet Hennesy, якій належить Tiffany, як змішане каміння, неправдиво вказуючи, що російських діамантів немає.