ТЦ продовжують домінувати серед торгових площ Європи – дослідження
Торгові центри продовжують домінувати у торгових площах Європи після пандемії, але між країнами є дуже суттєві відмінності.
Про це свідчить дослідження спеціалізованої фірми RegioData.
Зазначається, що європейці як і раніше люблять ходити по магазинах і обирають для шопінгу переважно торгові центри. Така тенденція має зберегтися принаймні у середньостроковій перспективі.
Але ступінь цього домінування значно варіюється: від колосальних 63% в Ісландії до мізерних 8% у Греції. Вперше ми склали картку частки ринку стаціонарної роздрібної торгівлі у кожній європейській країні на основі нашої поточної бази даних, що включає понад 12 тис. центрів, - йдеться у повідомленні.
Вплив погоди
Не дивно, що чим холодніша погода, тим вища забезпеченість торгових центрів, вважають аналітики.
Згідно з дослідженням, Північна Європа добре покрита ТРЦ, а у деяких частинах Центральної Європи доступ значно нижчий.
У південно-східному регіоні пропозиція зростає і, ймовірно, продовжить зростати. Основними факторами, що впливають на ці відмінності є клімат, міський ландшафт, законодавство та купівельна спроможність.
Очолює турнірну таблицю за ринковою долею торгових центрів Ісландія, друге місце посідає Естонія із показником трохи менше 55%, далі йде Норвегія із 53%.
Люксембург і Швеція також входять до першої п'ятірки із показником трохи більше 50%, здебільшого через північні погодні умови і часто невеликі і менш орієнтовані на роздрібну торгівлю міські ТЦ.
У Північній Європі торгові центри мають надзвичайно великі торгові площі, часто вони займають понад 60 тис. кв. м.
Країни, що протистоять тренду
У багатьох країнах спостерігається стрімке зростання площі торгових центрів, але в деяких регіонах показники залишаються на колишньому рівні.
Зокрема, Італія та Німеччина мають нижчу частку торгових центрів із погляду загальної площі.
У Німеччині торгові центри становлять лише близько 15,6% загальнонаціональної торгової площі, а у Італії ця частка становить 17%.
Лідери ринку
Лідером наразі є Балканський регіон. Тут ринкові частки торгових центрів постійно зростають, особливо у Боснії та Герцеговині. З часткою трохи менше 47%, країна посідає восьме місце на ринку торгових центрів у Європі, поступаючись скандинавським країнам.
Високий показник частково пояснюється політикою розширення мережі Bingo: компанія вважається найбільш продаваємою продовольчою компанією країни і, таким чином, є лідером ринку.
Зараз Bingo навіть реалізує проекти торгових центрів загальною площею понад 200 тис кв. м. По-друге, за винятком столиці Сараєва, у державі майже немає усталених торгових вулиць, здатних задовольнити потреби населення в покупках.
Читайте також: Нестандартні орендарі – не панацея: як українські ТРЦ намагаються знизити вакантність
Розвиток у Балканському регіоні чимось нагадує рубіж тисячоліть, особливо у Румунії та Польщі, де спостерігалася висока динаміка торгових центрів, але купівельна спроможність залишалася низькою. Таким чином, висока частка ринку торгових центрів у Балканському регіоні та поточні проекти розширення є ризикованими, враховуючи поточну купівельну спроможність, - зазначається у дослідженні.
У підсумку експерти зазначають, що Європа неоднорідна і економічний спад може послабити апетит до нового розвитку на тих ринках, де споживачі вже добре забезпечені.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації