Ситуація непрогнозована. Як блокада кордону може вплинути на українські магазини
Блокада польсько-українського кордону триває вже понад 4 місяці та неабияк б’є по українському бізнесу, зокрема ритейлерам у різних сегментах.
За даними опитування Європейської Бізнес Асоціації, сукупна сума збитків компаній-членів становить у 24,8 млн євро. 57% опитаних компаній втратили замовлення через блокування кордону. І практично всі члени асоціації повідомили про зростання вартості логістики.
У ГС " Український фуд-ритейл альянс", до якої входять провідні мережі українських супермаркетів розповіли виданню LIGA.net про різке подорожчання логістики, дефіцит транспорту та й взагалі непрогнозовану ситуацію з доставленням.
Вантажі доводиться спрямовувати через угорський та словацький кордон.
Ці фактори негативно впливають на наявність товару в імпортерів, змушують операторів ринку зменшувати акційну активність та шукати складний баланс для формування кінцевої вартості товару, – каже виконавча директорка асоціації Наталія Петрівська.
Про проблеми повідомляють і окремі продуктові супермаркети, так, в Auchan Україна зазначили, що критична ситуація склалася з фруктами, а саме з бананами необхідного ступеню зрілості. Також блокада може спричинити стрибок цін на алкоголь до 15%.
В Metro Україна кажуть про проблеми з постачанням усіх імпортних товарів, які доставляють через територію ЄС.
У Novus зазначили, що через блокування кордону та затримку товару він псується. Тому імпортні товари, яких не вистачає, у мережі намагаються замінити продукцією українських виробників. Якщо така відсутня, шукають виробників у Болгарії, Румунії, Туреччині тощо. Хоча наразі супермаркети аналізують доцільність закупівлі певних товарів.
Однак з європейськими партнерами залишаються чинні контракти, що були укладені раніше, та за якими є певні зобов’язання. Частина імпортних товарів вже замовлена на майбутній період, тому будь-які додаткові обмеження будуть мати негативний вплив саме на українські компанії, – каже Петрівська.
Вплив на інші групи товарів
Через затримки з постачаннями паперу у видавництві "Ранок" прогнозують до 15%-20% зростання цін на книги.
У компанії Suziria Group, яка є найбільшими постачальниками зоотоварів для мереж зоомаркетів попереджають, що затримка вантажів відбувається щонайменше на тиждень. Через це магазини недоотримують товар, якого потім бракує і покупцям.
Читайте також: Частка продажів брендів української компанії Kormotech за кордоном зросла до 31%
Ще взимку через блокаду кордону у мережі товарів для дому JYSK заявляли про недоотримання понад 100 млн грн в обороті.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації