Син засновника Global Spirits будує мережу алкомаркетів в Україні та закордоном: які шанси на успіх?

Син засновника компанії Global Spirits Євгена Черняка розвиває ритейл-мережу Brooklyn. Мережа із майже сотнею магазинів у Румунії, Узбекистані та Україні включає в асортименті алкоголь та продукти харчування. 

За словами Івана Черняка, засновника мережі, Brooklyn – це магазини біля дому з акцентом на низькі ціни та високу оборотність, пише Forbes.

Перший магазин Brooklyn відкрився у травні 2023 року в Ташкенті. За рік мережа вийшла на румунський і український ринки. Загалом у трьох країнах працюють 93 магазини. В Узбекистані відкриваються за франшизою. 

Після тестового запуску в Запоріжжі Черняк вирішив масштабувати бізнес в Україні – наступні відкриття заплановані у Дніпрі та Одесі.

Чи є місце для нової мережі на ринку?

Основний продукт для Brooklyn – алкоголь. Окрім нього в магазинах продається кава, сигарети, снеки та безалкогольні напої. Проте стратегія розвитку мережі відрізняється залежно від країни. 

В Україні ми розвиваємо напрям розливного пива, а в Румунії плануємо тестувати категорію food, – каже Іван Черняк. 

За його словами, це потрібно для конкуренції з локальними ритейлерами.

На румунському ринку Brooklyn дедалі частіше сприймають як магазини біля дому, і саме категорії, не пов’язані з алкоголем, демонструють найбільше зростання. У кожній країні Brooklyn співпрацює з 12-15 постачальниками – локальними і міжнародними.

Один із ключових партнерів – холдинг Global Spirits, що дає Brooklyn можливість триматися у ціновій стратегії EDLP (Every day low price).

Площа типового магазину Brooklyn – від 70 до 100 кв. м, а базова сума інвестицій на відкриття однієї точки становить 50 000 доларів. Інвестиції у власні 93 магазини й партнерів за франшизою склали близько 4,6 млн доларів. За словами Червняка, це без урахування заробітних плат співробітників та затрат бек-офісу. 

Сукупний оборот магазинів Brooklyn за межами України у 2024 році сягнув близько 6,5 млн євро, каже Черняк. За його словами, за цей період виторг української мережі Brooklyn склав близько 1 млн євро.

brooklyn 1 | 2

У найближчих планах мережі до кінця квітня 2025 року відкрити чотири торгових точки у болгарській Софії, а у липні – у Кишиневі. Загалом у 2025 році планується відкриття близько 75 нових магазинів.

Зараз Brooklyn шукає франчайзі у країнах Балтії, Балканського регіону, Ізраїлю, Польщі, Чехії та Угорщини.

Мережа Brooklyn стала частиною створеного у 2024 році холдингу Very Nice Retail (VNR). Туди ж увійшла франшизна мережа Lelo drinks market у Грузії, магазини “Економ+” у Запоріжжі та бари Veselka. Їх запустив на початку 2024 року Одеський коньячний завод, який входить у Global Spirits.

Засновником VNR є син Євгена Черняка – Іван Черняк, компанія зареєстрована у Бухаресті, про що свідчать дані Національної системи ділової інформації Румунії.

Торговою маркою Brooklyn в Україні володіє кіпрська GSH Trademarks Limited, яка також є власником ТМ Shustov, “Мороша”, Oreanda, свідчать дані Українського офісу інтелектуальної власності. 

Я не бенефіціар і не власник Very Nice Retail, – каже засновник Global Spirits Євген Черняк.

З ким магазини Brooklyn конкуруватимуть в Україні?

Brooklyn – не перша мережа, яку розвивають виробники алкоголю в Україні. Компанія Bayadera почала розвивати власний роздріб у 2019 році. На 2025 рік мережа налічує шість магазинів-складів Wine Wine by Winehouse, онлайн-магазин і два роздрібні магазини під брендом Bayadera.ua. Але лідерами ринку є спеціалізовані продавці алкоголю Goodwine та BadBoy, “Вина Світу” і “Чарка до свята”, йдеться у списку Forbes Ukraine від жовтня 2024 року. 

Сукупний виторг від реалізації лікеро-горілчаної продукції за 10 місяців 2024 року зріс на 24,5%, до 119,4 млрд грн, що майже дорівнює показнику всього 2023 року, повідомляв у листопаді 2024 року у своєму Telegram-каналі голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьманцев.

Для нового гравця місце на ринку знайдеться, – вважає комерційний директор мережі магазинів Vino&Vino Олександр Пірсіков. 

Читайте також: Суд рф конфіскував активи української алкогольної компанії Bayadera Group

За його словами, культура споживання алкоголю в Україні поступово змінюється. Як він вважає, історично ми “горілчана” країна, але молоде покоління споживачів віддає перевагу менш міцним напоям.