Світові ритейлери звикають до безкасових магазинів – в чому перевага такого формату

У світі набувають популярності магазини без кас. Найбільше таких точок відкрито в Китаї (335 магазинів), другими йдуть Сполучені Штати (187 магазинів).

Згідно зі звітом Mobile Self-Scanning and Checkout-Free 2023, технологія стає все поширенішою у Литві, Португалії та Південній Кореї.

У районах з інтенсивним рухом людей, де клієнти цінують зручність, потенціал безготівкових магазинів є значним. Оскільки вартість і впровадження стають більш керованими, все більше роздрібних торговців інвестуватимуть у цю технологію з метою надання клієнтам справді безпроблемних покупок, — керівник дослідження Алекс Мейпл.

Зазвичай основним каналом впровадження безготівкової технології є невеликі магазини, наприклад, польська роздрібна мережа Żabka, яка обслуговує близько 60 безготівкових точок Nano.

Переваги безкасових магазинів

Принаймні по одній точці такого формату відкрили вже всі великі європейські ритейлери, зокрема Aldi, Carrefour, REWE Group і Tesco.

Деякі мають декілька безкасових магазинів, а певні маркети позиціонуються як “гібридні” магазини.

Читайте також: Ціни доведеться підіймати: як ритейлери та виробники реагують на зростання тарифів

Невеликий розмір таких точок дає їм можливість відкриватися як на традиційних ринках роздрібної торгівлі (наприклад в аеропортах), так і на каналах, які зазвичай досить незвичні, наприклад на спортивних стадіонах.

Ще одним аргументом експертів є те, що магазини без кас не мають проблем із працівниками. Очікується, що до кінця 2028 року у світі налічуватиметься понад 5 тис. точок такого формату, оскільки компанії хочуть скоротити витрати на оплату праці та запропонувати клієнтам зручний досвід покупок.

Dlahandlu.pl