Скільки магазинів відновили роботу в Україні за рік повномасштабної війни – дослідження RAU

Через рік повномасштабної війни закритими залишаються лише 5% торгових об’єктів/магазинів. Показник зменшився на 24% за 12 місяців війни.

Про це свідчить дослідження, яке проводиться серед членів асоціації Асоціації рітейлерів України.

За даними RAU, через 12 місяців з 16 787 торгових об’єктів всієї галузі вже працює 15 873, тобто 95%.

Для порівняння, у березні минулого року не працювала майже третина торгових точок (29%). За рік  це дуже хороший результат для роботи галузі у таких важких умовах, вважають у RAU.

Але повністю відновити довоєнні показники рітейлу вдастся лише після звільнення усіх тимчасово окупованих територій.

Динаміка відновлення

На інфографіці видно, що тренд на відновлення триває з квітня 2022 року і продовжується досі, хоча показники рухаються усього на декілька відсотків за місяць.

Навесні минулого року приріст працюючих магазинів становив 5-6 % щомісяця, а влітку стабілізувався на рівні 1-2%.

Загальмувало відновлення роботи восени, але прискорилось з кінця минулого року. Порівняно з груднем 2022 року кількість непрацюючих магазинів стала менше на 2%.

У кількісному вираженні це виглядає більш значуще – 311 нових торговельних точок. Закритими залишаються лише 914 магазинів, з різних причин (це в п’ять разів менше, ніж було на початку повномасштабної війни).

Зазначається, що відновлення роботи у різних сегментах відбувається у різному темпі.

*Асоціація наголошує, що вищезазначене опитування було проведено лише серед членів RAU, тому ці показники можуть свідчити лише про загальну тенденцію. Опитування не відображає усі втрати українського рітейлу.

1 1 | 2

Продуктовий рітейл

За кількістю торгових точок це найчисельніша галузь українського рітейлу, до повномасштабної війни вона налічувала 5218 об’єктів і у найважчий період (у квітні 2022-го року) було зачинено 24% магазинів.

Але вже у червні частка працюючих магазинів у галузі зросла до 88% точок. Треба відзначити, що продуктовий рітейл робив усе можливе, щоб пошвидше відновити роботу, оскільки забезпечує життєвоважливі потреби населення.

Частка непрацюючих магазинів загалом скоротилася на 17%, у лютому 2023 залишалися зачиненими всього 208 торгових об’єктів.

produktovyj ritejl | 3

Непродуктовий рітейл

Сектор non-food рітейлу (косметичні товари, засоби гігієни та інші товари повсякденного споживання) має схоже динаміку з сектором продуктового рітейлу.

Станом на лютий 2023 року тут працювало вже 96% із 3185 магазинів. На початку повномасштабної війни ситуація виглядала гірше, зачинено було 27%, або більше 700 об’єктів. Наразі не працює лише 127 магазинів з тих, що працювали до війни.

neproduktovyj ritejl | 4

Ювелірні вироби

На початку війни цей сектор був затребуваним найменше, втрати були одними з найвищих серед галузей.

На початку весни 2022-го працювало лише 15% від загальної кількості магазинів, вже у квітні – 48%, восени частка стабілізувалась на рівні майже 70%.

Зараз закритими лишаються 27% торгових точок.

yuvelirni vyroby | 5

Fashion-рітейл

Цей сектор також переживає непрості часи, на українських fashion-рітейлерів сильно вплинули порушення логістики та втрата виробництв. На початку війни працювала ледве третина магазинів із 603 об’єктів торгівлі, зараз відкрито 497.

feshn | 6

Торгівля побутовою технікою та електронікою

У цій сфері також триває відновлення, але частка закритих магазинів ще досить суттєва. Наразі цей показник стабілізувався на рівні приблизно 15%.

Але це значний прогрес порівняно із березнем минулого року, коли із 980 магазинів працювало трохи більше половини (56%).

pobutova tehnika | 7

Аптечний рітейл

Цей сектор рітейлу чи нє єдиний зміг не лише швидко відновитись, а й перевищити довоєнні показники.

Ще на початку осені 2022 року кількість працюючих точок мереж досягла відмітки у 98,2%, а в листопаді не працювало лише 29 аптек та аптечних пунктів із 3796.

Наразі частка непрацюючих аптек становить лише 3% від загальної кількості.

apteky | 8

Мережі АЗК

Ця галузь теж є надзвичайно затребуваною в усі часи, особливо, під час війни та перебоїв з електропостачанням.

Тож мережі швидко відновлювали роботу свої точок, станом на лютий 2023 вже працювало 1432 точок або 95% від довоєнної кількості.

Наразі залишаються закритими лише 80 заправок.

azk | 9

Магазини будматеріалів

У цій сфері спостерігалося дуже плавне відновлення, станом на березень 2022 року працювало тільки 68% зі 130 магазинів.

Наразі ця частка зменшилась до 10% і закритими лишаються лише 13 локацій.

Це на 5% краще, ніж у грудні. Загалом цей сектор рітейлу збільшив частку працюючих магазинів на 22% за рік війни. Наразі приймають відвідувачів 117 торгових точок. Враховуючи, що подібні магазини – це великі об’єкти, які потребують значних коштів та зусиль для відкриття, цей процес й надалі не може йти швидко.

budmaterialy | 10

Сфера розваг

У цій сфері склалася найтяжча ситуація. В березні минулого відкритими були лише 13% об’єктів, зараз ця частка становить цілих 79%.

sfera rozvag | 11

Читайте також: ТРЦ Nikolsky вперше використав у роботі штучний інтелект